یادواره ۳۳۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی قزوین برگزار شد

یادواره ۳۳۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قزوین به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره شهدا به جوانان با حضور جمعی از مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان قزوینی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بعدازظهر امروز -سه‌شنبه پنجم دی- به مناسبت سالروز شهادت چهار دانش‌آموز مظلوم به دست رژیم ستمشاهی و تجلی قیام مردم قزوین در انقلاب ۵۷، یادواره ۳۳۴ شهید دانش‌آموز و فرهنگی استان قزوین به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره شهدا به جوانان با حضور جمعی از مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان قزوینی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به عنوان سخنرانی در این مراسم اظهار کرد: خداوند در قرآن‌کریم فرموده کسانی که در راه خداوند کشته می‌شوند، مرده نیستند بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند، همین مطلب بیانگر مقام والای شهداست.

نقی سیاهکالی مرادی دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: امروز باید یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و به آن‌ها تمسک جست تا بتوانیم با گام نهادن در مسیرشان، اهداف و آرمان‌هایشان را در جامعه احیا کرد. بنابراین یادواره‌های شهدا تلنگری برای دانش‌آموزان است تا با مطالعه وصیت‌نامه‌های این عزیزان بیشتر با سیره و منش آن‌ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: امروز هر کسی که در کشور بر کرسی مسئولیت نشسته مدیون خون شهداست و باید با عمل کردن به توصیه‌های شهدا در خدمت کردن به مردم و رفع مشکلات آن‌ها تلاش کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه شهدا از دلسوزترین، متعهدترین و با ایمان‌ترین افراد بودند و در راه خدا به نبرد دشمنان اسلام رفتند تا بتوانند از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی حراست کنند، گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس که شرایط مبارزه با دشمنان اسلام سخت بود، رزمندگان و شهدا با روحیه انقلابی و جهادی توانستند جانانه در برابرشان بایستند و آن‌ها را شکست دهند.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: امروز مسئولان با داشتن همین روحیه شهدا می‌توانند گره‌گشای همه مشکلات مردم باشند و رضایتمندی آن‌ها را کسب کنند. همچنین قشرهای مختلف مردم از جمله معلمان می‌توانند با رفتار و عملکردشان در اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنند و با بازگویی خاطرات شهدا و اهمیت احیای ارزش‌ها در جامعه برای نسل جدید، این انقلاب را بیشتر به آن‌ها بشناسانند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم سیاهکالی‌مرادی پیام رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش را خطاب به دانش‌آموزان قرائت کرد و در ادامه این یادواره زنگ مقاومت و ایستادگی توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به صدا درآمد.

روایتگری توسط حجت‌الاسلام محمود شهرجردی معاون اعزام مؤسسه روایت سیره شهدا و عضو جامعه راویان کشور، رونمایی از مستند شهدای مدرسه پاسداران، تجلیل از مادر شهید زهرا کلانتری‌یکتا، پخش نماهنگ و اجرای سرود توسط گروه بنات‌الحیدر از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

کد خبر 714903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.