فعالیت ۲۰۵ پاکبان در جمع‌آوری زباله‌ها شهری

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به وجود ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله در سطح شهر، گفت: ۲۰۵ پاکبان در بخش نظافت و جمع‌آوری زباله در سطح شهر مشغول به کار هستند.

محمدرضا محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که یکی از شاخصه‌های مهم مدیریت شهری جمع‌آوری و دفن زباله‌ها است، اظهار کرد: به صورت ماهانه ۱۲۸ تن زباله جمع‌آوری می‌شود،، در مجموع طی ۸ ماهه گذشته امسال ۳۰ هزار و ۷۲۰ هزار کیلوگرم زباله خانگی و عمرانی در سطح شهر جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدا نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، افزود: نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها در معابر شهری و خیابان‌های پرتردد باید به صورت خودجوش از سوی شهروندان به یک فرهنگ تبدیل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: ۷۰ درصد زباله‌ها تر، ۲۳ درصد زباله‌ها قابل بازیافت و مابقی باید امحا شوند.

محمدیان با اشاره به وجود ۲۴ دستگاه ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله در سطح شهر، افزود: ۲۰۵ نیرو در بخش نظافت و جمع‌آوری زباله در سطح شهر مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: طبق برآورد انجام شده ۳۰ درصد زباله‌ها روز و ۷۰ درصد زباله‌ها در شب جمع‌آوری می‌شود، طی هشت ماهه امسال شهرداری شهرکرد ۱۸ میلیارد تومان برای جمع‌آوری زباله‌ها هزینه کرده است.

کد خبر 714902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.