کتابخانه‌های عمومی جزو مراکز فرهنگی مهم کشور است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه‌های عمومی جزو مراکز فرهنگی مهم کشور و دارای ظرفیت‌های فرهنگی قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، پروانه رضا قلیزاده امروز _سه‌شنبه پنجم دی_ در جلسه شورای کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی جز مراکز فرهنگی مهم کشور بوده و دارای ظرفیت‌های فرهنگی قابل توجهی هستند و در جهت توسعه زیرساخت‌ها دومین کتابخانه بزرگ استان در شهرستان بیله‌سوار احداث شده و در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مهم‌ترین مراکز ارائه خدمات فرهنگی به گروه‌های مختلف جامعه است، افزود: کتابخانه عمومی شهید سلیمانی دومین کتابخانه بزرگ استان، همچنین یکی از مجهزترین کتابخانه عمومی است که اوایل سال گذشته در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه کتاب کتابخانه‌های عمومی را یک مجموعه عظیم فرهنگی دارای پتانسیل قابل توجه در حوزه فرهنگی دانست و افزود: همه دستگاه‌های شهرستان با استفاده از ظرفیت به وجود آمده می‌توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجرای برنامه و جلسات از این کتابخانه استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مجموعه‌ای خلاق و پویا در تحقق رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی اجرا می‌کند و محافل ادبی، شعرخوانی، نشست‌های نقد و بررسی کتاب؛ کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و سایر برنامه‌ها با محوریت کتاب و کتابخانه برگزار می‌کند.

ضرورت همسویی دستگاه‌های فرهنگی در توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی

صاحبعلی اصغری، فرماندار بیله‌سوار نیز در این جلسه با بیان اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: کتاب و کتاب‌خوانی از ابزار مهم توسعه فرهنگی است و مسئولان فرهنگی برای بسترسازی به‌منظور ارتقای سرانه مطالعه در سطح شهرستان اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: کتاب به عنوان کالای فرهنگی اثرگذار باید در دسترس گروه‌های مختلف مردم شهرستان قرار گیرد.

فرماندار بیله‌سوار افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی جامعه دارد.

کد خبر 714889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.