۱۰۰ روستای شهرستان کوثر با بحران آب روبه‌رو هستند

سخنگوی شورای اسلامی اسلامی استان اردبیل گفت: انتقال آب رود قزل اوزن به اردبیل باوجود بحران آب شرب در ۱۰۰ روستای شهرستان کوثر تخطی از حقوق مردم این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کامران عباسی، صبح امروز _سه‌شنبه پنجم دی_ در نشست شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ روستای شهرستان کوثر با بحران آب روبه‌رو هستند و انتقال آب قزل اوزون باوجود این بحران آب در خود منطقه تخطی از حقوق مردم این منطقه بوده و اگر انجام پروژه‌ای مطرح می‌شود ابتدا باید موضوع به صورت کارشناسی و کاملاً دقیق و تمامی جوانب امر و پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی و اولویت‌ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد و منافع مردم منطقه تأمین شود سپس صورت گیرد.

وی تصریح کرد: با جدیت پیگیر این موضوع هستیم ولی متأسفانه مسئولان حوزه آب پاسخ قانع کننده‌ا ی ارائه نمی‌دهند.

سخنگوی شورای اسلامی اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: اگر این انتقال انجام شود شاهد آسیب‌های اجتماعی و ناامیدی در بین مردم منطقه خواهیم بود که جبران ناپذیر خواهد بود و باید این انتقال به هیچ وجه صورت نگیرد و با انجام مطالعات کارشناسی نیز عدم توجیه زیست محیطی و اقتصادی به وضع قابل فهم خواهد بود.

عباسی تصریح کرد: متأسفانه از سد گیوی در این مدت برای توسعه اقتصادی و کشاورزی منطقه استفاده نشده است و عملاً شهرستان کوثر از مزایای این ظرفیت بزرگ بی نصیب مانده و باید با بررسی کارشناسی و در نظر گرفتن منافع مردم منطقه از این سد برای توسعه منطقه استفاده شود.

وی گفت: این سد قبلاً ۱۲ هزار هکتار از اراضی منطقه کوثر را تحت پوشش قرار می‌داد که هم اکنون به کمتر از ۴ هزار هکتار تقلیل یافته است که انتظار داریم تخصیص آب سد گیوی به روال قبل برگردد و مطرح‌کردن بحث انتقال آب این سد به اردبیل در این شرایط غیرمنطقی و غیرکارشناسی است.

کد خبر 714863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.