تردد اطراف حرم مطهر حضرت معصومه تسهیل می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: تنها راه ارتباطی عابر پیاده از شمال به سمت جنوب حرم، حرکت از سمت گیت است که به دنبال طراحی یک مسیر جانبی برای حل این مشکل هستیم.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: تنها راه ارتباطی مردم از شمال به سمت جنوب حرم حرکت از سمت گیت‌های بازرسی است و راه موازی پیش‌بینی‌نشده که مقرر شد سازمان بهسازی طرحی تهیه کند و بتوان مسیر جایگزین به‌ویژه در مسیر جنوبی حرم تأمین کرد.

وی افزود: طراحی این مسیر جایگزین موجب تسهیل عبور و مرور شهروندان و زائران از اطراف حرم مطهر خواهد شد و تردد پیاده در هسته مرکزی شهر را تسهیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر اضافه کرد: در بسط شرقی حرم مطهر تملکات پراکنده‌ای انجام‌شده که فضاهای ناامنی در اطراف حرم ایجاد کرده بنابراین شناسایی و تملک توسط منطقه یک آغاز و مصوب شده که هزینه‌ها از محل اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان پیش‌بینی شود.

خاکی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر، اضافه کرد: طرح اصلی بسط شرقی حرم مطهر ۴.۸ هکتار است که ۲.۴ هکتار در دست سرمایه‌گذار برای اجرا است.

وی ادامه داد: قسمت عمده‌ای از این حدفاصل تملک شده است و ۱۶ پلاک باقیمانده که با خریداری آن‌ها بسیاری از نیازهای زائران ازلحاظ اقامت، خدمات و پشتوانه زیارت و گردشگری تأمین می‌شود.

کد خبر 714800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.