رقابت ۳ خارجی و یک ایرانی بر سر تیم ملی والیبال / وارثان ولاسکو به خط شدند

تب انتخاب سرمربی جدید والیبال بالا گرفته است و از بین سه گزینه خارجی و یک گزینه داخلی، یک نفر سکانداری تیم ملی ایران را برعهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار، دوره مسئولیت محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال خاتمه یافت و وحید مرادی، سرپرستی فدراسیون را عهده‌دار شد.

با توجه به اینکه پس از استعفای بهروز عطایی از سرمربیگری تیم ملی، ماه‌هاست این تیم بدون مربی مانده است و به نوعی در بلاتکلیفی به سر می‌برد، انتخاب سکاندار جدید اولویت مهم سرپرست جدید فدراسیون است و وحید مرادی تاکید کرده است تا میانه‌های دی، باید تکلیف هدایت تیم ملی مشخص شود.

آن‌طور که مرادی اعلام کرده است، سرمربی آینده تیم ملی از بین سه گزینه خارجی و یک گزینه داخلی انتخاب می‌شود و در روزهای گذشته جلسات مشورتی متعددی در فدراسیون والیبال برگزار شده است تا متولیان این رشته در خصوص انتخاب سرمربی جدید به اجماع برسند.

آنجلو لورنزتی و ویتال هاینن دو گزینه مطرح خارجی برای برعهده گرفتن هدایت تیم ملی هستند و مذاکراتی نیز با دو گزینه انجام شده است.

همچنین فدراسیون والیبال با بلنجینی نیز مذاکره کرد، اما این مربی ایتالیایی در پاسخ به این پیشنهاد اعلام کرد که تمایلی به حضور در ایران ندارد.

پیاتزا نیز یکی از گزینه‌های مطرح شده برای سکانداری تیم ملی است، اما فدراسیون تاکنون مذاکره با این مربی را تاکید نکرده و بیشتر در رسانه‌ها این موضوع مطرح بوده است.

سعید معروف، کاپیتان باسابقه تیم ملی نیز گزینه ایرانی مدنظر است و به احتمال زیاد اگر مذاکره با مربیان خارجی به نتیجه نرسد، ملی‌پوش سابق روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند.

به گزارش ایمنا، بر اساس برنامه اعلامی فدراسیون جهانی والیبال، والیبال ایران سال آینده چهار رویداد جهانی لیگ ملت‌ها، پسران زیر ۱۷ سال جهان، بازی‌های المپیک پاریس و باشگاه‌های جهان را در تقویم کاری پیش‌رو دارد که دو رویداد ویژه تیم ملی بزرگسالان خواهد بود و تعیین تکلیف سرمربی این تیم ضروری است، زیرا والیبال ایران نیازمند پوست‌اندازی است و هر مربی که هدایت این تیم را برعهده بگیرد، باید فرصت کافی جهت برنامه‌ریزی و پیاده کردن تفکراتش را داشته باشد.

کد خبر 714794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.