وضعیت ۲ فوتبالیست ملی‌پوش خاتون بم رو به بهبود است

​​​​​​​رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بررسی آخرین وضعیت جسمانی دو فوتبالیست ملی‌پوش تیم خاتون بم کرمان که در یک سانحه رانندگی مصدوم شده‌اند، گفت: روند درمان آن‌ها رو به بهبود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید سیدالحسینی در حاشیه نشست کمیسیون پزشکی دو فوتبالیست ملی تیم خاتون بم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جذب خون‌ریزی داخلی مغز بهناز طاهرخانی در حال افزایش است و زهرا خواجوی هم با نظر خانواده‌اش از بیمارستان بم به تهران منتقل می‌شود.

وی افزود: وضعیت بهناز طاهرخانی نسبت به روزی که سانحه تصادف رخ داد و مغزش آسیب نسبتاً جدی دیده بود، شرایط بهتری دارد و ضریب هوشی وی بالاتر رفته است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بیان کرد: در سانحه رانندگی خودروی حامل سه بازیکن تیم فوتبال خاتون بم که عضو تیم ملی نیز هستند، ملیکا محمدی جان خود را از دست داد و دو بازیکن دیگر مصدوم نیز بستری هستند.

سیدالحسینی افزود: طاهرخانی در ابتدای ورود به بیمارستان خون‌ریزی مغزی داشت که دو سی‌تی‌اسکن از وی گرفته شد و امروز وضعیت وی پس از گرفتن سی‌تی‌اسکن کنترل شده و نسبت به روز اول مراجعه به سمت بهتر شدن پیش رفته است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: میزان خون‌ریزی وی در حال کم شدن و جذب خون در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین ضریب هوشی برای یک فرد ۱۵ است، عنوان کرد: زمانی که ضریب هوشی فردی از ۱۲ بالاتر باشد، یعنی شرایط خوبی دارد؛ ضریب هوشی طاهرخانی بین ۱۳ و ۱۴ متغیر است زیرا خون‌ریزی به صورت کامل جذب نشده و مقداری اثر فشاری در مغز وجود دارد.

به گفته وی گاهی ممکن است تا زمانی که خون‌ریزی به صورت کامل جذب شود، بیمار حالت گیجی و مَنگی پیدا کند.

سیدالحسینی اضافه کرد: طاهرخانی از لحاظ تنفسی و قلبی، همچنین معاینات داخلی و خون‌ریزی داخلی تاکنون مشکلی نداشته است و امیدواریم که در آینده هیچ اتفاق بدی رخ ندهد.

وی درباره حالت خواب‌آلودگی بهناز طاهرخوانی توضیح داد: خواب‌آلودگی وی بهتر شده و بیمار به دلیل اینکه داروهایی دریافت می‌کند، به سمت خواب‌آلودگی می‌رود؛ برای ما جذب خون‌ریزی مغزی بیمار مهم است که خوشبختانه در سی‌تی‌اسکن روند جذب خون مشاهده شده است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد: طاهرخانی یک شکستگی در مهره اول گردنش دارد و پس از اینکه روند خون‌ریزی مغزی بیمار پایدار شد طبق مشورت با اساتید جراحی اعصاب به سمت درمان و ترمیم شکستگی مهره گردن می‌رویم.

به گفته وی در حال حاضر گردن طاهرخانی بسته شده است تا گردن حرکتی نداشته باشد و ثابت بماند.

سیدالحسینی عنوان کرد: این بیمار به دلیل اینکه از وضعیت جسمانی و سلامتی خوبی برخوردار بوده و بدن قوی داشته است، سرعت ترمیم مغزش نیز بیشتر از یک فرد عادی است و روند درمان بهتر و سریع‌تر پیش می‌رود.

وی گفت: بهناز طاهرخانی شکستگی خیلی سنگینی در بدنش ندارد و استخوان کتف او از پشت ترک جزئی دارد که در فاز دوم درمان قرار دارد.

وی درباره وضعیت جسمانی زهرا خواجوی نیز افزود: خواجوی نسبت به بهناز طاهرخانی وضعیت بهتری دارد و یک شکستگی در لگن دارد که طبق نظر پزشکان متخصص اورتوپد نیاز به عمل نیست و خود قابل ترمیم و جوش خوردن است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران اظهار داشت: این فوتبالیست در ناحیه مچ دست نیز شکستگی دارد که توسط پزشک گچ گرفته شده و آتل بسته شده است، همچنین در شانه چپ درد جزئی داشت که قرار شد عکس از شانه گرفته شود.

به گفته وی اگر بلیت پرواز طی یک یا دو روز آینده مهیا شود، زهرا خواجوی به تهران یا هر شهرستانی که خانواده بیمار موافق باشند، منتقل می‌شود.

سیدالحسینی درباره انتقال بهناز طاهرخانی به بیمارستان دیگری گفت: حرکت دادن طاهرخانی از نظر علمی و طبق نظر اساتید جراحی اعصاب درست نیست، زیرا ریسک (خطر) بالایی دارد و شاید خون‌ریزی مجدد اتفاق بیفتد.

وی افزود: وقتی شرایط به سمت بهبودی پیش می‌رود نباید ریسک کرد.

سیدالحسینی ادامه داد: پزشکان جراح مغز و اعصاب و ارتوپد این دو بیمار بسیار علمی کار کردند و پرسنل بیمارستان پاستور بم هم زحمات زیادی برای این این دو ملی‌پوش مصدوم کشیدند.

جلسه کمیسیون پزشکی شامگاه دوشنبه با حضور رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، پزشکان متخصص، رئیس بیمارستان پاستور بم و خانواده‌های دو فوتبالیست ملی در محل این بیمارستان به‌منظور بررسی بیشتر وضعیت دو فوتبالیست ملی برگزار شده است.

کد خبر 714765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.