ایران بر پرهیز از توسعه جنگ و ضرورت تامین امنیت دریانوردی تاکید دارد

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای اردنی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر پرهیز از توسعه جنگ و ضرورت تامین امنیت دریانوردی در دریای سرخ و همچنین خلیج فارس و اقیانوس هند اهتمام و اصرار دارد، اما طبیعی است توقف جنگ علیه غزه می تواند ضامن امنیت منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در تماس تلفنی، آخرین تحولات فلسطین و تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه و کرانه باختری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: علیرغم تلاش‌های مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از تداوم و گسترش دامنه جنگ، همچنان شاهد تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پیگیری اهداف تجاوزکارانه‌اش در راستای نسل کشی، تداوم محاصره انسانی و کوچاندن اجباری مردم غزه و کرانه باختری هستیم.

وی ضمن اشاره به نگرانی‌های بین‌المللی در خصوص امنیت دریای سرخ، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر پرهیز از توسعه جنگ و ضرورت تأمین امنیت دریانوردی در دریای سرخ و همچنین خلیج فارس و اقیانوس هند اهتمام و اصرار دارد اما طبیعی توقف جنگ علیه غزه می‌تواند ضامن امنیت منطقه باشد.

وزیر امور خارجه با اشاره به حضور مهمانانی از ۶۹ کشور در نشست بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین گفت: این رویداد مهمی است که همه کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی، موضع متحد و مشترکی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین اتخاذ کردند.

امیر عبداللهیان بار دیگر بر ضرورت حل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه و در راستای تأمین ثبات و امنیت جمعی تاکید کرد و تلاش‌های اردن در این راستا و به خصوص با هدف کاهش درد و رنج مردم فلسطین را مورد توجه قرار داد.

وزیر امور خارجه اردن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی به اولویت‌های پادشاهی اردن در خصوص تحولات جاری منطقه‌ای شامل توقف تجاوز نظامی و تسهیل در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه و مقابله با کوچ اجباری اشاره کرد.

ایمن الصفدی ادامه افزود: رژیم اسرائیل علیرغم مواضع کشورهای جهان، همچنان به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند که این موضوع باعث تشدید بحران انسانی می‌شود.

کد خبر 714734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.