پروژه بزرگ آفتاب به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار اراک گفت: پروژه بزرگ آفتاب که یک طرح تجاری و خدماتی است، پایان امسال یا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه چهارم دی_ در صحن علنی شورا اظهار کرد: در راستای هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برنامه‌ای را به تازگی آغاز کرده‌ایم و امروز در محل مجتمع آفتاب میزبان مدیرعامل شرکت‌های توزیع برق، آب و فاضلاب و گاز بودیم.

وی افزود: در این جلسه، هماهنگی‌های لازم برای تکمیل پروژه آفتاب میدان شهدا با این مدیران، برای انجام انشعاب برق، آب، گاز مذاکره شد و محل ایستگاه و موارد کارشناسی بهای انشعابات این مجتمع در این دیدار مد نظر قرار گرفت.

شهردار اراک تصریح کرد: برای اجرای طرح دره نورالشهدا هم امروز میزبان پیمانکاران بازی‌های هیجانی در شهرداری اراک بودیم، زیرا این موضوع برای کارشناسان نظارتی و عمرانی شهرداری اراک جدید است و برای نظارت دقیق حضور یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه ضروری است.

وی اضافه کرد: از نظر حجم عملیات خاکی که در این مکان در حال انجام است، حضور سازمان عمران و کارشناسان عمرانی در دره نورالشهدا باید پررنگ‌تر باشد و برخی مسائل زیربنایی هم پوشش داده شوند.

محمودی با اشاره به نصب سرپناه برای ایستگاه‌های اتوبوسرانی گفت: ۹۵۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر اراک وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس مساحت جغرافیایی و تعداد نفراتی که در این ایستگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، یک طبقه‌بندی روی آنها انجام می‌گیرد تا از تعدد و پراکندگی بدون حساب و کتاب ایستگاه‌ها درون شهری جلوگیری شود.

شهردار اراک با بیان اینکه به ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۰ سرپناه جدید اضافه شده است اظهار کرد: نصب سرپناه‌های جدید در ایستگاه‌های اتوبوس، منجر به رضایت و آرامش بیشتر مسافران در استفاده بهتر از خدمات اتوبوسرانی شهری شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۷ هزار نفر اپلیکیشن سامانه مهتا را بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کرده‌اند.

محمودی با بیان اینکه مهمترین چالش در این حوزه تعداد کم اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری است گفت: این مشکل شهروندان اراکی را آزار می‌دهد، بنابراین مدیریت شهری با همت و تلاش رانندگان خطوط در تلاش است تا این کمبود را به حداقل برسانیم اما واقعیت کمبود تعداد اتوبوس باید به شهروندان اعلام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به جلسات برگزار شده در موضوع بازار اراک، یک ستاد مدیریتی با ریاست فرماندار و عضویت سازمان اوقاف و نماینده هیئت امنا به صورتی که قانونی انتخاب شده باشد و میراث فرهنگی مد نظر قرار گرفته است.

شهردار اراک ادامه داد: شهرداری با توجه به توان و ظرفیتی که دارد، وظایفی خود را انجام خواهد داد و این اقدامات در راستای سند هویتی بازار اراک انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین جلسه‌ای با نیروی انتظامی در زمینه خرید و یا تهاتر ارگ قدیم داشته‌ایم در صورتی که بتوانیم این تهاتر را انجام دهیم، ارگ قدیم و برج شیشه در این محل بازسازی و ایجاد می‌شود.

محمودی با بیان اینکه در چند روز آینده خط زیر پل سنجان بازگشایی می‌شود گفت: در بازدیدی که با پلیس راهور در این زمینه از محل مورد نظر داشتیم، بخشی از اقدامات لازم باید توسط شهرداری انجام شود که تا چند روز آینده نهایی و این خط بازگشایی می‌شود.

کد خبر 714722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ج IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    سلام شهر اراک الان مشگل الودکیش خطرناک داره که خوبه از هر طریق امکانش هست برطرف شه و عبور خودروها از محدوده شهری کمربندی نمک کوه استاندارد و همجوره ترغیب شن از اونجا برن بلوار کربلا و امام علی نیاز به دوربین سرعت گیر کند رو داره میادین شهری بزرک ودورربرکردانها نیلز به اصلاح دارن باعث ترافیک وخطرناک هستن ورودی وهروحیهای شهر زیباتر و اضافه شن با کند رو خیابان‌ها تعریض ومنطقی بهم وصل و مکان‌های شهری بیت شهری روستایی بهم نزدیکتر شن قطار بزیر زنین در محدودشهر و روستا حتی رفته ایستگاه اول یا آخر شهر دریاچه نصنوعی گاشت درخت کم آب زیاد ورودی بیمارستان آمیر المومنین و گردو تعریض مناسب تر وزیباتر افزایش راه‌ها شهری برای رسیدن به مکان‌ها احداث مکان مسقف یرجا برلی اتوبوس‌ها وتاکسیها خارج شدن مرکزیت شهر از بازار احداث زیر وذر و جمع آوری پل‌های رو کذر زشت نظم آباد از کمربند جنوبی بسمت تهران ورودی نداره جاده خوب نیست وصل شه به بلوار خمین ورودی ترمینال پهن‌تر زیباتر کندرو در جاهای لازم دانشگاه اراک همجوره زیباتر و جاده خوابگاه بابایی بیلد جلوتر پل خودرو رو نصب خیابان‌های اونجا تعریض میادین و ورودی
  • ابراهیم IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    سلام وعرض خسته نباشید خیابان بیست متری امام علی (فوتبال) خروجی به کمر بندی شمالی ندارد که موجب تخلف بعضی از رانندگان شده است و مردم اگر بخواهند از فوتبال به سمت شازند حرکت کنند باید یک دور قمری بزنند هم موجب ترافیک شهر واتلاف انرژی وسوخت میگردد
  • کیوان IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    درود بر مهندس محمودی لطف کنید روبه‌رو پاساژ فردوسی پشت دکه های روزانه فروشی یا بسازید یا فضای سبزش کنید که از مرکز فساد جلوگیری شود به خدا اونجا پایتخت فساد استان مرکزی
  • رضا IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    باسلام از شهرداری بخواهید به وضعیت فضای سبز فاطمیه و الهیه که دارای مبلمان نیستند رسیدگی بشه همچنین موضوع دره گردو را هم پیگیری بفرماییدد ره گردو می‌تونه به منطقه گردشگری تبدیل بشه،به یه پیمانکار قوی مثل قرارگاه خاتم الانبیا داده بشه همانطور که زیر گذر سه راه خمین در مدت کمی ساختن توانایی جمع کردن پروژه دره گردو راهم خواهند داشت
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    یه دونه ه بهش اضافه کنیدمیشه همون که نتونستیدبسازی
  • حمید IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    سلام.شهردارومسئولین اراک باید فرهنگ شهرنشینی و رفتاراجتماعی را با استفاده از بنرهای تبلیغاتی به مردم آموزش دهند.تکلیف زمینهای داخل و اطراف شهر را که محل ریختن آشغال شده و نمای شهر را خراب کرده را مشخص نمایند.مدیران و مسئولین بی کفایت و حسود را کنار و بجای آنها از نیروی جوان و شایسته و متعهد استفاده شود.برای رفاه و آسایش مردم و پیشرفت شهر باید هزینه کردوتنگ نظری و تخصیص بازی و... را کنار گذاشت.اگرواقعا خواهان پیشرفت و آسایش مردم هستیدهمین چند بند را اجرا کنید.در غیر این صورت همان کارهای سر کار گذاشتن مردم را ادامه دهید.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    لطفاً به فضای سبز محله ی میدان انقلاب خیابان طالقانی رسیدگی فرمایید پارکی که با لابی گری شخصی در شورای اسلامی شهر اراک تبدیل به زمین چمن می شود در جهت منافع سازندگان مجتمع مهر و ماه و آزاد شدن سند و پایان کار آنها چرا تاوان آنرا ساکنین محله ی میدان انقلاب باید بدهند لطفاً رسیدگی فرمایید. مطلب بعدی بازگشایی معبری از کمربندی جنوبی میدان انقلاب به بلوار جهان پناه که ترافیک شهر را بسیار سبک خواهد کرد