لرستان  به قطب فروسیلس و کانی هیدرو فلز تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: احداث هفت واحد فروسیلیس و فرو منگنز با سرمایه گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۹۲۵ اشتغال در دستور کار قرار گرفته است که با این ظرفیت لرستان در آینده به قطب فروسیلس و کانی هیدرو فلز تبدیل می‌شود .

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از لرستان فرزاد محمدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان امروز _دوشنبه چهارم دی_ در جلسه هم اندیشی صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی لرستان در شهرستان ازنا، اظهار کرد: در سال جاری ۱۷۵ قرارداد به ارزش سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است.

وی با اشاره به انعقاد هفت قرارداد واحد فروسیلیس منگنز تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون برای ایجاد ۵۸ واحد با اشتغال یک هزار و ۱۸۵ نفر در شهرک‌های صنعتی لرستان و سه هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و ۱۴۷ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیز به ۱۷ واحد تزریق شده است.

محمدی بیان کرد: دو نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان سال گذشته برگزار و در این راستا ۲۰ میلیارد ریال در راستای حمایت مالی از ۳۶۶ واحد صنعتی هزینه شد.

مدیرعامل شرکت شرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به هزینه ۱۶۰ میلیارد ریالی برای حصار حراستی مجموعه منطقه ویژه اقتصادی ازنا، ادامه داد: بودجه شهرک‌های استان نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر و ۷۲ مگاوات برق نیز به زیرساخت‌های این مناطق اضافه شده است.

محمدی با بیان اینکه هشت شهرک و ناحیه صنعتی لرستان گازرسانی شده است اضافه کرد: امسال ۲۰۳ هکتار به اراضی شهرک‌های صنعتی اضافه و ۱۲۶ هکتار دیگر از اراضی آزاد شد

وی افزود: انتظار می‌رود ۳۵۰ هکتار اراضی ملی به منطقه ویژه اقتصادی ازنا اضافه شود که در این راستا تسریع در احداث خط و شبکه برق فاز توسعه، واگذاری عرصه ملی جهت ایجاد ناحیه صنعتی مؤمن آباد و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی ضروری است.

کد خبر 714718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داوداسدالهی IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 0
    سلام هر کاری می‌کنید اشترنکوه و دریاچه گهر نگین اشترنکوه را ویران نکنید