یک‌سوم زکات جمع‌آوری‌شده در قزوین مستحبی است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: از ۳۷ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده در استان قزوین حدود یک‌سوم آن مستحبی است و مابقی زکات فطریه و کفارات بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ناصر ظاهری در همایش تکریمی و ترویج زکات شهرستان البرز که در روستای پیریوسفیان برگزار شد، اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۳۷ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع‌آوری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از ۳۷ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده در استان قزوین حدود یک‌سوم آن یعنی ۳۳ درصد کل زکات گردآوری‌شده مستحبی بوده و مابقی زکات فطریه و کفارات بوده است. همچنین ۴۳ درصد زکات جمع‌آوری شده زکات فطریه یا فطره بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد زکات گردآوری‌شده صرف خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان شده است، گفت: پرداخت کمک‌هزینه‌های جهیزیه، درمان، مسکن و معیشت موارد استفاده این زکات‌ها بوده است.

ظاهری از اهدای زمین ۲ هزار متر مربعی در روستای حسن‌آباد شهرستان البرز در قالب زکات خبر داد و افزود: ساخت ۴۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و نیازمندان از محل زکات در حال تکمیل است و در همین شهرستان البرز ۵ میلیارد تومان زکات در سال جاری جمع‌آوری کردیم.

وی روستای پیریوسفیان را پیشروی در پرداخت زکات در بین کل روستاهای استان قزوین دانست و ادامه داد: امروز همایش تکریم و ترویج را در مسجد صاحب‌الزمان برگزار کردیم که هزینه ساخت آن از محل پرداخت زکات تأمین شده است.

دبیر ستاد زکات استان قزوین رفع نیاز محرومان را مهمترین اولویت کاری مدیران توصیف کرد و گفت: در شرایطی که برای فروش یک کالای کم‌ارزش کلی تبلیغات صورت می‌گیرد تا در مردم انگیزه خرید ایجاد شود، در تبلیغ زکات هم باید چنین غیرت و همتی داشته باشیم. در ضمن باید بدانیم که با رسیدگی به مشکلات محرومان معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه هم برطرف می‌شود.

کد خبر 714692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.