۳۳۶۰ متر از مادی‌های منطقه ۸ اصفهان ساماندهی می‌شود

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به درخواست شهروندان و به‌منظور کاهش حیوانات موذی، سال جاری مادی‌های این منطقه به طول ۳۳۶۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال ساماندهی می‌شود.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت مادی‌های شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از هویت‌های شهر قدیم اصفهان که باعث ایجاد طراوت و زیبایی می‌شد، شبکه‌های آبرسانی یا همان مادی‌ها بود که بین محله‌های مختلف در جریان است و به سمت خارج شهر هدایت می‌شود.

وی افزود: عملکرد مادی‌ها علاوه بر آب‌رسانی به محله‌های قدیم و آبیاری درختان اطراف آن، امور کشاورزی، رفع نیازهای محلات و مانع از سیل حاصل از بارش باران بود که با ساخت‌وسازهای مدرن، این عملکرد تغییر کرد و مادی‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه توجه مدیریت شهری به حفظ و نگهداری اماکن، معابر و آبراهه‌های قدیمی شهر اصفهان است، تاکید کرد: مادی‌هایی که توسط شیخ‌بهایی در دوران صفوی طراحی و اجرا شده، از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا با وجود درختان کهن اطراف آن جلوهای زیبا و باطراوتی را در محله‌ها ایجاد می‌کند.

باقری با اشاره به نحوه ساماندهی مادی‌ها در منطقه ۸ گفت: به دلیل وجود درختان تنومند در اطراف مادی‌ها که علاوه بر ایجاد محیط باطراوت و محلی آرام به محلی مناسب برای زندگی شهری مبدل شده و مالکان این محل‌ها را به ساخت‌وساز انبوه ترغیب کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به درخواست‌های شهروندان و به‌منظور کاهش حیوانات موذی، عملیات ساماندهی مادی‌ها در دستور کار این منطقه قرار گرفت که با لاشه‌چینی و نماچینی در ارتفاع ۹۰ سانتی‌متری این عملیات در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مادی‌ها در سال جاری خاطرنشان کرد: ساماندهی مادی‌های ساحل، چشمه کساره، آسیاب دوبرجه، آذر کیش، فردوان و تیران به طول ۳۳۶۰ متر در دست اقدام است.

کد خبر 714685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.