جمع آوری و ساماندهی ۹۶ متکدی در اراک /طرح جمع آوری متکدیان ادامه دارد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک گفت:در آذرماه سال جاری، ۹۶ متکدی در شهر اراک شناسایی، جمع آوری و ساماندهی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، حمید حیدری اظهارکرد: در ادامه طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در شهر اراک طی سال جاری، در ماه گذشته (آذرماه) ۹۶ متکدی شناسایی شده که از این تعداد ۷۳ نفر مرد و ۲۳ نفر زن بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از متکدیان شناسایی شده، ۱۷ نفر متکدی حرفه‌ای، ۱۸ نفر کودک کار و ۴۹ نفر معتاد متجاهر بوده‌اند، افزود: طرح جمع آوری متکدیان در آذرماه سال جاری به همت مجموعه شهرداری اراک به صورت مستمر هر روز صبح و عصر و شب انجام و عوامل نیروی انتطامی و دادگستری در این طرح همراه شهرداری بوده‌اند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک با بیان اینکه طرح جمع آوری متکدیان به صورت مستمر ادامه دارد، خاطر نشان کرد: برای ساماندهی متکدیان تمامی دستگاه‌های مسئول به خصوص نهادهای حمایتی باید اهتمام بیشتری داشته باشند، چرا که کمک به این افراد نیازمند اقدامات و پیگیرهای مستمر می‌باشد که متأسفانه در این خصوص کم کاری از سوی برخی نهادها باعث می‌شود متکدیان همچنان به تکدی گری روی آورند.

وی تصریح کرد: البته متکدیان حرفه‌ای که درآمد ماهیانه آنها از یک کارمند و کارگر بیشتر است به راحتی از این کار دست نمی کشند که پیرامون این موضوع نیازمند برخورد جدی و بازدارنده با این افراد هستیم.

حیدری تاکید کرد: متأسفانه حدود ۵۰ درصد متکدیان شناسایی شده در آذر ماه، جزو معتادین متجاهر می‌باشند که این مساله نیز نیازمند بررسی و اقدام از سوی دستگاه‌های مسئول است.

وی در پایان خواستار مشارکت شهروندان اراکی برای کاهش این آسیب اجتماعی شد و گفت: کمک نکردن به متکدیان از راه‌های مؤثر در حل معضل تکدی گری است.

کد خبر 714665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.