مشارکت مردمی راهبرد اساسی در امنیت اجتماعی است

فرماندار تیران و کرون با اشاره به نقش مردم در تأمین امنیت گفت: مشارکت مردمی راهبرد اساسی در ایجاد و پایداری امنیت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی کیا امروز- دوشنبه چهارم دی- در جلسه تکریم و معارفه فرمانده انتظامی تیران و کرون در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهارکرد: مشارکت مدنی یکی از مؤلفه‌های قدرت در تأمین امنیت و پایداری آن محسوب می‌شود.

وی افزود: زمینه سازی مشارکت آحاد جامعه در مسائل مختلف می‌تواند امنیت جامعه را توسعه بدهد و مانع از فرصت سازی برای دشمن و افراد سودجو خواهد بود.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه باید تعاملات بین بخشی و مردمی رونق پیدا کند، تصریح کرد: نقش پذیری و تقسیم کار برای مدیریت منابع و هم افزایی یک الگوی مؤثر در این شهرستان بوده و همین موضوع بر امنیت منطقه تأثیر گذاشته است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌ها گفت: تدابیر پیشگیرانه در حوزه انتظامی و ترافیکی فرصت را از مجرمانه گرفته و در کاهش حوادث نیز نقش دارد.

محمدی کیا فرهنگ پذیری مردم تیران و کرون را یکی از شاخصه‌های کارآمد برای کاهش دغدغه‌های شوم اجتماعی اعلام کرد و گفت: همین موضوع باعث کاهش پرونده‌ها و ناهنجاری‌ها شده است.

وی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی را بر پیشگیری مؤثر خواند و اذعان داشت: پیش از اقدامات امنیتی امکان اقدامات پیشگیرانه حائز اهمیت بوده و نمی‌گذارد آسیب‌ها و مشکلات دو چندان شود.

حجت الاسلام حسین رشیدیان امام جمعه تیران و کرون نیز در این جلسه به اقدامات پلیس در تأمین امنیت اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی در اوج مظلومیت در حال فعالیت برای تأمین امنیت است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی توان خود را در برخورد با مخلان امنیت بکار گرفته ولی جریان‌های رسانه‌ای غرب این حرکت‌ها را منفی جلوه داده و تصویر بدی از نیروهای مسلح ساخته است.

رشیدیان تعامل و همکاری دستگاه‌های امنیتی با همدیگر را نعمت و یک فرصت ارزشمند برای جامعه خواند و اذعان داشت: همکاری‌های مشترک و هم پوشانی یگان‌های نظامی و امنیتی و حمایت‌های دستگاه قضائی مانع از فرصت جویی برای مجرمان به حساب می‌آید.

در این جلسه از اقدامات سرهنگ یوسف بهرام پور تجلیل و سرهنگ مهدی نیکبخت به عنوان فرمانده جدید انتظامی تیران و کرون منصوب شد. سرهنگ یوسف بهرام پور از این پس به عنوان رئیس جدید پلیس امنیت اخلاقی منصوب شد.

کد خبر 714651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.