پیش‌ساخته‌سازی باید برای شهر اصفهان در اولویت باشد

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه در اصفهان پیش‌ساخته‌سازی باید در اولویت قرار گیرد، زیرا با افزایش اندک هزینه ساخت، سرعت و کیفیت پروژه افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد پروژه پل صاحب روضات در محل دیگری ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرعباس رحمتی امروز _دوشنبه چهارم دی_ در سلسله نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان اظهار کرد: میدان امام علی (ع)، زیرگذر امام سجاد، پل شهید همت، میدان استقلال، نمایشگاه بین‌المللی، تقاطع سردار سلیمانی و رینگ چهارم پروژه‌هایی است که سازمان عمران برای آن زحمات زیادی کشیده است.

وی افزود: پروژه‌های کوچک همان زحمات و مشکلات پروژه‌های بزرگ را دارد و تجارب خاصی را در بر می‌گیرد، حتی پروژه‌های حاشیه شهر نیز چنین ویژگی‌هایی دارد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سال ۹۸ که پروژه اردستانی در کیلومتر چهار تا هفت آغاز شد، برای ادامه پروژه ابهام وجود داشت، ادامه داد: ابهام این بود که مکانی با آزادسازی و احجام زیاد خاک‌برداری، چگونه به سمت اجرا برود، از این‌رو هزینه این عملیات مقداری افزایش پیدا می‌کرد، علاوه بر این، ابهاماتی درباره پایدارسازی با استفاده از شمع‌ها و اجرای دیوار پیش‌ساخته وجود داشت که اگر چنین اقدامی نمی‌شد، رینگ در حال حاضر متوقف بود و اجرا به بعد از آزادسازی موکول می‌شد.

رحمتی افزود: در روش‌های اجرایی حدود هشت پل اجرا شد که شش پل به روش بالا به پایین بود؛ در اجرای پروژه‌های شهری از دیرباز به این موضوع توجه می‌شده است.

وی با بیان اینکه روش آخر اجرا که در شهرداری اصفهان به علت اینکه اولویت نخست هزینه اجرای پروژه است، کمتر به آن توجه می‌شود، روش پیش‌ساخته‌سازی پروژه است، گفت: در عملیات اجرا، محاسبات صرفاً بر اساس هزینه تمام‌شده انجام می‌شود، اما هزینه‌های ترافیک و سایر هزینه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه در اصفهان باید پیش‌ساخته‌سازی در اولویت قرار بگیرد، زیرا با افزایش اندک هزینه ساخت، سرعت و کیفیت پروژه افزایش پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد پروژه پل صاحب روضات در محل دیگری ساخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت تحلیل و مدیریت ذی‌نفعان رینگ حفاظتی اظهار کرد: پیش‌ساخته‌سازی موضوعی است که کمتر به آن توجه می‌شود، هرگاه به سمت اجرای پروژه‌های جدید گام برمی‌داریم، با ذی‌نفعان جدید و مشکلات زیادی مواجه می‌شویم و این در حالی است که مدیریت ذی‌نفعان در اجرای کلی پروژه در اصفهان و شهرهای هم‌جوار اهمیت زیادی دارد.

کد خبر 714630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.