چسبندگی مدیران دولتی به اموال مازاد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: علت چسبندگی مدیران به اموال مازاد و رها شده «نشناختن مزایای طرح مولدسازی» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مالک رحمتی با اشاره به وسواس مدیران در طرح مولدسازی اظهار اظهار کرد: علت وسواس مدیران دستگاه‌های دولتی این است که در وهله نخست ظرفیت مولدسازی را خوب نشناختند و علت بعدی هم این است که چند سالی این طرح انجام نشده است و نوعی عقب‌ماندگی وجود دارد، بنابراین مدیران لذت مولدسازی را نچشیده‌اند و به‌محض اینکه این طعم چشیده شود، نهضت پرجنب‌وجوشی در کشور راه می‌افتد و همه مدیران حامی این طرح می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بیشتر مدیران استانی در طرح مولدسازی مدعی این هستند که اختیاری از خودشان ندارند و باید از وزارتخانه دستور بگیرند، گفت: برای حل این مشکل تفویض اختیاری به استانداران انجام شده و در هر استان این استاندار است که در زمینه طرح مولدسازی تصمیم‌گیری می‌کند، مگر اینکه پروژه‌ها ملی باشد که در این زمینه وزرا تصمیم‌گیری می‌کنند.

معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم که کمک کنند چسبندگی مدیران به اموال و دارایی مازاد کمتر شود؛ رسانه‌ها با مطالبه‌گری می‌توانند این مشکلات را حل کنند و دستگاه به دستگاه تمرکز کنند و از مدیران سوال کنند. چرا باید هر دستگاهی این میزان اموال مازاد، بلااستفاده و رهاشده در اختیار داشته باشد؟

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ها از هر مدیر در زمینه اموال مازاد و بلااستفاده مطالبه‌گری کنند و آن مطالبه تبدیل به مطالبه عمومی شود، دیگر مدیری نمی‌تواند به این اموال چسبندگی داشته باشد.

منبع: تسنیم

کد خبر 714617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.