احیای ۹ واحد تولیدی در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از احیای ۹ واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: بیشتر این واحدها مشکلات بانکی و مالیاتی داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: ورود دستگاه قضائی در راستای رفع موانع و مشکلات و تسهیل فرآیندها، باعث احیا ۹ واحد تولیدی در استان شد.

وی افزود: این ۹ واحد تولیدی که عمدتاً در حوزه‌های گردشگری و سفره خانه سنتی، فولاد، حمل و نقل، پرورش مرغ و ماهی فعالیت داشتند به لحاظ عجز از بازپرداخت تسهیلات بانکی اعطایی، مشکلات و مسائل مالیاتی، اختلافات ناشی از نحوه تملک اراضی، تولید مازاد بر ظرفیت، سازوکار صدور مجوزها و تغییر کاربری با مشکلاتی مواجه بودند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بررسی و پیگیری آخرین فرایند صدور مجوزهای قانونی درباره تداوم فعالیت برخی واحدهای پرورش ماهی و تلاش در جهت ساماندهی وضعیت موجود از جمله اقدامات انجام شده است.

براتی زاده اضافه کرد: به موجب توافق مقرر شده، بدهی بانکی دو واحد تولیدی تا مدتی معلوم مشمول استمهال می‌شود و در خصوص موانع و مسائل ناشی از امور مالیاتی نیز موافقت‌هایی حاصل شد.

وی با اشاره به موضوع تغییر کاربری غیرمجاز یک واحد گردشگری و سفره خانه سنتی در استان، تاکید کرد: بر اساس سازوکارهای قانونی و ظرفیت‌های موجود مقرر شد مشکلات این مجموعه در یک کارگروه تخصصی قضائی مجدداً پیگیری و مسیرهای قانونی در جهت احقاق حقوق احتمالی طی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: ترک فعل مدیران که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود رصد شده و برخورد می‌شود.

براتی زاده تاکید کرد: چنانچه این دستگاه‌ها با واحدهای تولیدی همکاری مناسبی نداشته باشند و از جمله خارج از موازین و ضوابط قانونی در ارائه تسهیلات و خدمات شایسته به آنان تعلل ورزند و یا مانع تراشی کنند، مطابق قوانین موضوعه با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

کد خبر 714609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.