شهرداری متولی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی است

وزیر کشور با اشاره به ساماندهی تاکسی‌ها اینترنتی گفت: در این خصوص شهرداری را مسئول ساماندهی حمل‌ونقل درون شهری می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز _دوشنبه چهارم دی‌_ در حاشیه برگزاری دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی ایران قوی که در مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: مخاطرات متعددی در کشور مانند زلزله، سیل و فرونشست و ریزگردها رخ می‌دهد که باید برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح، دستگاه‌های خدمات رسان و وزارتخانه‌ها، وزارت نیرو و بنیاد مسکن به مانند گذشته در میدان حضور جدی دارند، افزود: باید در راستای تقویت حوزه علمی کشور، هماهنگی‌های بین دستگاهی را دنبال کنیم تا هر سازمانی مدیریت بحران داشته باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در حوزه سناریو نویسی، آموزش، طراحی و تهیه ابزارهای مورد نیاز باید تلاش جدی کنیم و در بحران‌ها خود را تقویت کنیم.

وحیدی با بیان اینکه سهم اول بحران‌ها را مردم دارند و همیشه در خط نخست حادثه حضور دارند و باید قدردانی کرد، اضافه کرد: پیشگیری، مقابله و بازسازی پس از بحران یکی از اتفاقات مهمی است که دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص زلزله تهران نیز برنامه‌ریزی خاصی صورت گرفته است و به شهرداری نیز اختیار داده شده است تا ضمن حداکثر پیش‌بینی، به سازه‌ها توجه داشته باشیم و مردم نیز در ساخت و سازها توجه جدی داشته باشند.

وزیر کشور با تاکید بر تأسیس اتحادیه تاکسیرانی در شهر برای کنترل ترددها، گفت: شهرداری به عنوان مسئول ساماندهی حمل و نقل درون شهری باید در این زمینه ورود پیدا کند.

وحیدی با بیان اینکه مخاطرات طبیعی یک موضوع جهانی است و سازمان‌های بین‌الملل باید بیش گذشته برای مقابله با بحران‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: باید تجربیات حوادث در سراسر دنیا در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پایین آمدن سطح آب دریای خزر باعث نگرانی برای کشورهای حاشیه آن شده است؛ پیش‌بینی شده اگر شرایط همین طور پیش رود تا چند دهه آینده دریای خزر خشک می‌شود بنابراین باید چاره‌ای اندیشی شود.

وزیر کشور اضافه کرد: در رودخانه‌های جاری کشور اقداماتی توسط برخی از کشورهای همسایه صورت می‌گیرد که برای دیگر کشورها آثار سو دارد، سدسازی کشورهای همسایه باید با توجه به منافع منطقه‌ای صورت گیرد که در غیر این صورت آثار زیان بار آن گریبان گیر منطقه خواهد شد.

وحیدی تاکید کرد: انتظار داریم در یک هماهنگی منطقه‌ای کمیته‌ای تشکیل شود تا با هماهنگی کشورهای منطقه مسائل ناشی از محیط زیست، سد سازی‌ها و انحرافات آب، زلزله، و ریزگردها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: آموزش، تمرین و سناریو سه عنصر اصلی در مقابله با بحران‌ها است بنابراین باید این سه عنصر در قالب نرم افزارها توسعه داده شود تا شهروندان بتوانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

منبع: فارس

کد خبر 714604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.