سهم ۲۶ درصدی آسانسور از حوادث شهری قزوین

شهردار قزوین از وقوع ۷۳۱ فقره حادثه آسانسور از جمله حبس در آسانسور طی ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: ۲۶ درصد حوادث شهری ما مربوط به آسانسور و بالابر بوده است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از انجام ۲ هزار و ۸۵۸ فقره عملیات توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری قزوین طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۶۲ درصد این عملیات‌ها در حوزه حوادث و ۳۸ درصد هم در رابطه با اطفای حریق و آتش‌سوزی بوده است.

وی از وقوع ۷۳۱ فقره حادثه آسانسور از جمله حبس در آسانسور خبر داد و گفت: بنابراین ۲۶ درصد حوادث شهری ما مربوط به آسانسور و بالابر بوده است. همچنین ۱۷۱ فقره حریق در منزل مسکونی و همچنین ۱۶۸ فقره سوانح و تصادفات جاده‌ای هم داشتیم که مأموران آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری قزوین به آنها رسیدگی و امدادرسانی کردند.

شهردار قزوین اضافه کرد: متأسفانه سالانه تعدادی از شهروندان جان خود را به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی از دست می‌دهند و به همین خاطر رویکرد اصلی ما در حوزه سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری قزوین مباحث ترویجی و آموزشی است.

صباغی ادامه داد: وقتی برای آموزش و پیشگیری هزینه کنیم، هزینه‌های ما در حوزه خدمات‌رسانی هم کاسته خواهد شد و بنابراین اعتبارات شهرداری قزوین که از جیب مردم تأمین می‌شود، در امور عمرانی و توسعه‌ای هزینه خواهد شد.

کد خبر 714584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.