احیای ۴۰۵ واحد تولیدی خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۰۵ واحد تولیدی در این استان احیا و فعال‌سازی شده که نقش مؤثری در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز- دوشنبه چهارم دی‌- در جلسه با معاونین استانداری، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۰۵ واحد تولیدی در این استان احیا و فعال‌سازی شده که نقش مؤثری در اشتغالزایی و توسعه اقتصادی منطقه داشته است.

وی افزود: بر اساس آئین نامه ابلاغی، نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال شامل واحدهای خرد، نیمه کلان، و کلان شامل واحدهای کمتر از ظرفیت اقتصادی، نیمه فعال، غیرفعال، رو به افول و نیمه تمام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ۴۰۵ واحد احیا و فعال شده در استان، حدود ۲۸۲ واحد از محل اعتبارات مشاغل خانگی و واحدهای خرد گلخانه، پرورش قارچ، تابلوفرش، قالی بافی و سایر واحدها بوده است.

اشرفی اضافه کرد: فعال‌سازی این واحدها ضمن اینکه برای ۲ هزار و ۵۷۵ نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است، ۱۷ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال نیز سرمایه به همراه داشته است.

وی ادامه داد: نهضت احیای واحدهای اقتصادی در راستای تحقق تدابیر ارزشمند مقام معظم رهبری، و سیاست‌های دولت سیزدهم است و این اجرای این امر مهم موجب خنثی سازی تحریم‌ها و مردمی کردن اقتصاد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: کمیته احیا، نوسازی و فعال‌سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال، نیمه فعال، نیمه تمام، روبه افول و زیر ظرفیت اقتصادی و ورشکسته دی‌ماه ۱۴۰۰ با دستور معاون اول رئیس جمهور و تأکید استاندار خراسان جنوبی در استان شکل گرفت.

اشرفی تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و وزارت امور اقتصادی و دارایی ۶۴ طرح به مبلغ ۲ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال به نهاد ریاست جمهوری معرفی شده که تاکنون ۳۴ طرح برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ۴۰ طرح به مبلغ بیش از هزار میلیارد ریال در هفتمین جلسه گروه اشتغال استان مطرح، و در حال تکمیل اطلاعات برای ارائه به نهاد ریاست جمهوری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع واحدهای اقتصادی راکد شناسایی شده در ابتدای طرح نهضت احیای واحدهای اقتصادی ۶۹۸ مورد بوده است، تاکید کرد: تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی این واحدها ۵۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

اشرفی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در شش ماه نخست امسال در زمینه احیای واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال رتبه دوم کشور دارد.

وی با تأکید بر اینکه همت و اراده جدی دولت سیزدهم بر اشتغال‌زایی و رفع موانع از مسیر واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم، و به صورت مستمر مشکلات واحدهای تولیدی بررسی، و راهکارهای لازم برای رفع موانع ارائه می‌شود.

کد خبر 714576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.