از حضور نیافتن در تورنمنت‌ها تا پرچم‌داری و نایب‌قهرمانی پاراآسیا / ساره زن الهام‌بخش سال

ساره جوانمردی که نایب‌قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به‌دست آورد، در بین نفراتی قرار گرفت که دستاوردهای‌ آنان به‌عنوان اتفاقات شاخص سال ۲۰۲۳ میلادی نام برده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه سال جدید میلادی، کمیته جهانی پاراتیراندازی (IPC) در مروری بر رویدادهای سال ۲۰۲۳ این رشته، به برگزاری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی و اتفاقات شاخص آن اشاره و از حضور ساره جوانمردی، ملی‌پوش پرافتخار ایران، تنها سه‌ماه پس از تولد فرزند وی بر سکوی نایب‌قهرمانی هانگژو یاد کرده است.

جوانمردی طی مدت کوتاهی پس از تولد فرزند خود تمرینات را از سر گرفت تا علاوه‌بر حضور در خط آتشِ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، بار دیگر افتخار حمل پرچم مقدس ایران در رژه افتتاحیه را نیز به کارنامه درخشان خود اضافه کند. وی همچنین در حاشیه این بازی‌ها به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیسیون ورزشکاران پارالمپیک آسیا برای مدت چهار سال انتخاب شد.

نکته قابل توجه هنگام اهدای مدال این رشته در بازی‌های پاراآسیایی، آویختن مدال نقره به گردن کودک سه‌ماهه ساره جوانمردی بود. ملی‌پوش ۳۸ ساله کشورمان هنگام اهدای مدال، نوزاد خود را بالای سکو برد و مسئول اهدای مدال، نقره تپانچه‌بادی را بر گردن فرزند چندماهه ساره انداخت.

از عدم حضور در تورنمنت‌ها تا پرچم‌داری و نایب‌قهرمانی در پاراآسیا / ساره زن الهام‌بخش سال

ساره جوانمردی که برترین تیرانداز پارالمپیک ایران است، به‌عنوان پرچمدار ایران برای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین انتخاب شده بود؛ جوانمردی در پارالمپیک‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۲ سه مدال طلا و همچنین در پارالمپیک ۲۰۱۲ یک مدال برنز کسب کرده بود و جزو پرافتخارترین ورزشکاران کشورمان محسوب می‌شود.

جوانمردی طی چندسال اخیر به‌واسطه عملکرد قابل تحسین خود در بازی‌های پارالمپیک و به‌ویژه دو قهرمانی در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو برزیل و رکوردشکنی در بازی‌های پارالمپیک ۱+۲۰۲۰ توکیو، لقب «ملکه تپانچه» را یدک می‌کشد. این ملی‌پوش تیراندازی بعد از هت‌تریک در بازی‌های توکیو جایگاه خود را در صف مدعیان قهرمانی در هانگژو تثبیت کرد.

با این حال، جوانمردی طی دو سال گذشته به‌خاطر غیبت‌های ممتد و ادامه‌دار در اردوهای تیم ملی، بیشترین دغدغه و سوال را پیرامون وضعیت خود ایجاد کرده بود و بعد از غیبت در مسابقات جهانی امارات بود که خداحافظی از دنیای قهرمانی پیرامون دارنده سه مدال طلای بازی‌های پارالمپیک مطرح شد.

به‌خصوص وقتی صحبت از غیبت او در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هم مطرح شد، رویدادی که جوانمردی از حضور در دو دوره اخیر آن صاحب چهار مدال طلا شده بود و به‌علت اینکه تا قبل از این رقابت‌ها در هیچ‌یک از اردوهای ویژه دوره جدید آن شرکت نداشت در آستانه حذف از مسابقات هانگژو قرار گرفت، اما نه‌تنها به‌عنوان پرچم‌دار ایران به این مسابقات رفت بلکه مدال نقره و مقام نایب‌قهرمانی را هم به ارمغان آورد.

کد خبر 714569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.