میزان ذخیره استراتژیک گندم در مازندران مطلوب است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: موجودی ذخیره گندم در سیلوی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران حدود ۱۳۰ هزار تن است که این مقدار موجودی ذخیره استراتژیک تا اردیبهشت ۱۴۰۳ برای مصرف استان کفایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباسعلی وفائی‎نژاد امروز _دوشنبه چهارم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید محصولات کشاورزی و با اجرای طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال جاری ۱۱۸ هزار تن گندم، ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن برنج پرمحصول، ۲۹۳۰ تن سویا و ۹۱۳۰ تن کلزا از کشاورزان مازندران خریداری شد.

وی افزود: سال جاری در مجموع ۲۵ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی به حساب کشاورزان استان واریز شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام رضایتمندی از میزان ذخیره استراتژیک گندم در استان، خاطرنشان کرد: موجودی ذخیره گندم در سیلوی نکا و سیلوهای بخش خصوصی در استان مازندران حدود ۱۳۰ هزار تن است که این مقدار موجودی ذخیره استراتژیک تا اردیبهشت ۱۴۰۳ برای مصرف استان کفایت می‌کند.

وفائی‎نژاد اضافه کرد: در ۹ ماه سال جاری، بیش از ۴۲۳ هزار تن گندم از طریق خرید تضمینی داخل استان، خرید تضمینی سایر استان‌ها و گندم‌های وارداتی برای مصرف استان تأمین شد.

وی تصریح کرد: سال جاری و همزمان با افزایش خرید گندم در استان نسبت به سال‌های گذشته، حدود ۷۵ هزار تن گندم با استفاده از خطوط ریلی و حدود ۱۲۰ هزار تن از طریق حمل جاده‌ای از محل خرید تضمینی گندم در سایر استان‌ها وارد سیلوهای استان مازندران شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به کیفیت بالای گندم‌های وارده به استان، گفت: بیش از ۸۲ درصد از گندم‌های وارد شده از گندم‌های وارداتی و خرید تضمینی استان‌های گلستان، خوزستان، هرمزگان و لرستان است که کیفیت بالایی دارد.

کد خبر 714554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.