توافق‌نامه همکاری میان گروه صنعتی انتخاب و دانشگاه اصفهان امضا شد

توافق‌نامه جامع همکاری مشترک میان گروه صنعتی انتخاب و دانشگاه اصفهان در حوزه خدمات دانش‌بنیان از جمله قراردهای پژوهشی، خدمات آزمایشگاهی و مشاوره‌ای منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین هرسیج با تاکید بر افزایش تعامل دانشگاه و مجموعه اسنواتک اظهار کرد: برای تبیین مشکلات تعامل دانشگاه و صنعت، می‌توان از نظریه تعادل نقطه‌ای استفاده کرد. در الگوی تعادل نقطه‌ای، پایداری وضع موجود یک بعد و تحول و تغییرات بعد دیگر است. بسیاری از مشکلات تعامل ما با صنعت ناشی از چسبندگی به وضع موجود است و برای رفع این چسبندگی، جلسات با دستور کار مشخص و رصد مسیر طی شده ضروری است. آمدن صنایع به ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان می‌تواند اقدامی تحول‌ساز باشد. مشاهدات امروز و گزارش‌ها نشان می‌دهد تحول شروع شده است و باید به نحو شایسته اطلاع‌رسانی شود.

وی افزود نوآوری علاوه بر دستاوردهای خوبی که دارد منجر به قدرت رقابتی صنایع در منطقه و دنیا می‌شود، اگر می‌خواهیم خلاق و نوآور باشیم باید راه‌های میانبر را امتحان کنیم و این مهم انجام نمی‌شود مگر اینکه مبتنی بر دانش باشد. در واقع راه میانبر برآمده از تولید دانش است، اما با تقسیم کار محقق می‌شود. دانشگاه اصفهان با توجه به جامعیتی که دارد و به عنوان بزرگترین دانشگاه در مرکز کشور، می‌تواند در شکل دادن به فناوری‌های بلوغ یافته، نقش ایفا کند.

غلام‌حسین کسایی، معاون تحقیق و توسعه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در ادامه گفت: برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها راهی اجتناب‌ناپذیر است که صنعت پیمودن آن را آغاز کرده است و به صبر و برنامه‌ریزی نیاز دارد. در صنعت معمولاً تجربه همکاری در حوزه نوآوری و فناوری با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان فراگیر نبوده است، بنابراین توافق‌نامه اخیر می‌تواند در سرعت حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه گامی مهم باشد.

وی ادامه داد: در گروه صنعتی انتخاب با هدف ترویج و توسعه همکاری صنعت با دانشگاه و بهره‌مندی از خدمات دانشگاهیان، اقداماتی را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در یک افق دو ساله، حداقل قراردادهای ما با دانشگاه اصفهان به ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.

فاطمه قدیری، مدیر مرکز تکنولوژی و کارخانه نوآوری اسنواتک نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مدت زمان این توافق‌نامه سه‌ساله است، افزود: هردو طرف توافق کردند پروژه‌هایی بر مبنای محورهای مشخص شده تعریف کنند و گروه صنعتی انتخاب ضمن حمایت مالی، کلان‌روندها را تعریف و دانشگاه اصفهان نیز در زمینه تحقیق و پژوهش فعالیت‌های پژوهشی را در این مسیر تعیین و تعریف کند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط بارز که در این توافق‌نامه دیده شده بحث قانون جهش تولید (بند «ب» ماده ۱۱ و ماده ۱۳) و حمایت‌هایی مالیاتی است که گروه صنعتی انتخاب از ظرفیت مالیاتی هرگونه دستور کاری که ذیل این تفاهم نامه منعقد می‌شود، استفاده کند.

مدیر مرکز تکنولوژی و کارخانه نوآوری اسنواتک گفت: هدف و چشم‌انداز این تفاهم‌نامه همکاری و تعریف پروژه حول محورهایی مانند تحقق و بهبود زنجیره ارزش دانش داخلی و بین‌المللی گروه، هوش مصنوعی، رباتیک و داده‌کاوی، صنعت پایدار و مدیریت، همکاری با دانشجویان بین‌المللی که در دانشگاه اصفهان فعالیت می‌کنند و تعریف پروژه‌های توسعه‌ای، تکنولوژی‌های پیشرفته و بومی‌سازی و حمایت از دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه اصفهان در قالب حمایت از پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویی است.

Cowork اسنواتک فضایی برای نوآوری و خلق رویدادها

ساناز منصف، مدیر واحد نوآوری اسنواتک در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز سومین سال حضور اسنواتک در دانشگاه اصفهان گفت: در واحد نوآوری اسنواتک همواره انواع قراردادهای پژهشی، دانشجویی، جایزه اسنوا منعقد می‌شود و از آنجا که رویکرد واحد نوآوری حل مسئله و چالش‌های صنعت از طریق ارتباط با دانشگاه و بدنه بیرونی سازمان است به این نتیجه رسیدیم که زمانی این کارخانه نوآوری کامل می‌شود که در زنجیره تأمین خود بحث فضای کار اشتراکی «cowork» وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه فضای کار اشتراکی اسنواتک بیشتر به بحث دانشجویی و موارد استارتاپی مرتبط می‌شود، افزود: قراردادهای ما در انتها به نتایجی می‌رسد که می‌تواند به یک استارآپ‌، طرح و محصولی برسد که این امر به یک فضای اشتراکی نیاز دارد.

منصف خاطرنشان کرد: در این فضای اشتراکی دانشجویان، اساتید و شرکت‌ها می‌توانند به هم نزدیک‌تر شوند و ارتباطات قوی‌تر برقرار کنند و افراد از طریق سامانه snowatec.com می‌توانند این فضای اشتراکی را رزرو کنند و از تسهیلاتی مانند منتورینگ، دوره‌های آموزشی و برگزاری رویدادهای مختلف بهره ببرند.

کد خبر 714542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.