جمع‌آوری روزانه ۱۱۰ تن زباله از سطح شهر قم

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: ۳۰ کیلومتر از انهار سطح منطقه عمری بالای ۳۰ سال دارد و باید تعویض شود.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به وظایف حوزه خدمات شهری منطقه ۲، اظهار کرد: رفت‌وروب و نظافت، پاک‌سازی انهار، ساماندهی روزبازارها و جلوگیری از مشاغل مزاحم، از بین بردن حشرات موذی، پیشگیری و انجام اقدامات لازم در خصوص سیلاب‌های پیراشهری، حفظ و نگهداری فضای سبز جزئی از وظایف حوزه خدمات شهری هر منطقه است.

وی افزود: بودجه حوزه خدمات شهری منطقه دو به صورت ماهانه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و بودجه حوزه فضای سبز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی و اختصاص داده شده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم با بیان اینکه روزانه دو هزار متر مربع از سطح منطقه و ۱۱۸ کیلومتر از انهار رفت‌وروب می‌شود، تصریح کرد: روزانه ۱۱۰ تن زباله از سطح منطقه جمع‌آوری و به مراکز مدیریت پسماند منتقل می‌شود.

حسینی با بیان اینکه ۳۰ کیلومتر از انهار سطح منطقه عمری بالای ۳۰ سال دارد و باید تعویض شود، تاکید کرد: حدود ۱۸۰ نفر در حوزه خدمات شهری و ۱۳۰ نفر در حوزه فضای سبز مشغول خدمت‌رسانی به شهر هستند.

وی با اشاره به مشکلات وانت‌بارها، اضافه کرد: جانمایی وانت‌بارها در منطقه مشخص شده است و ما هر شب در خیابان‌های سواران، شاهد، ولی‌عصر (عج) و بلوار یادگار امام از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۴:۰۰ بامداد با مشکلاتی برای نظافت، با توجه به محدودیت زمانی مواجه هستیم.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: هفت غرفه میوه و تره‌بار و یک روزبازار در سطح منطقه وجود دارد و مجموعه خدمات شهری به منظور کاهش ترافیک و ساماندهی وانت‌بارها تلاش می‌کند تا روزبازار دائمی در بوستان جوان دایر کند.

کد خبر 714510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    بحران زباله در کشور ما بسیار جدی خواهد شد. پراکندگی جمعیت و ساخت و سازهای بی رویه موجب پراکندگی زباله و مشکلساز شدن جمع اوری ان میشود. صرفنظر از عدم توجه مسئولین و رسانه ها و نااگاهی مردم نسبت به کاهش تولید و تفکیک زباله، کارخانجات تولید مواد غذائی، مهمترین عامل تولید زباله اند. رسانه ها برای جلب توجه مردم به عمق فاجعه زباله، بطور مستمر برنامه های مربوطه را پخش کنند. با افزایش جمعیت، بحران شدت خواهد یافت. در اینده از اب سالم هم خبری نخواهد بود و در بحران کمبود اب، فاضلابها باید تصفیه و وارد شبکه مصرف خانگی شوند و دلیل بالا بودن نیترات و فسفات اب همین موضوع است. بی توجهی مسئولین به این امر حیاتی موجب گسترش بیماریها خواهد شد.