برای سپاهان به شب نرسیده حکم صادر می‌شود/ عملکرد برخی از بازیکنان استقلال جای سوال دارد

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است حق گرفتنی است و باید از حق این تیم دفاع شود، باید در رسانه‌ها گفته شود، زیرا همان روزی که برای نماینده اصفهان جلسه برگزار می‌کنند همان روز هم حکم صادر می‌شود، اما برای سایر تیم‌ها اینگونه نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روز اول هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ‌برتر برگزار شد و در شبی که دو تیم استقلال و سپاهان برابر گل‌گهر سیرجان و آلومینیوم اراک متوقف شدند، پرسپولیس با شکست دو بر یک شمس آذر قزوین فاصله امتیازی خود با صدر جدول را کاهش داد، در خصوص جدال‌های سه تیم مدعی در هفته چهاردهم گفت‌وگویی با سیدمهدی سیدصالحی، کارشناس فوتبال کشورمان داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

آلومینیوم یک بازی بسته را ارائه داد

سیدصالحی در خصوص عملکرد سپاهان مقابل آلومینیوم اراک اظهار کرد: طبیعتاً مشخص بود که آلومینیوم اراک برابر طلایی‌پوشان یک بازی بسته را از خود ارائه خواهد داد، روز گذشته نیز تمام تفکرات مجتبی حسینی از کار انداختن کناره‌های سپاهان بود و شاگردان وی در نیمه اول یک بازی بسته از خود ارائه دادند، در واقع به نوعی اجازه نفوذ را از مدافعان کناری طلایی‌پوشان سلب کردند تا شهریار مغانلو، کاوه رضایی و رضا اسدی فرصت گلزنی نداشته باشند به ویژه که این بازیکنان از قدرت سرزنی خوبی هم برخوردار هستند.

وی افزود: شاگردان مورایس بر خلاف دیدارهای گذشته خود در دقایق ابتدایی موقعیت کمتری خلق کردند که این مسئله ارتباط مستقیمی با نبود هواداران طلایی‌پوش داشت، در نیمه دوم نیز فارغ از تصمیمات داور و کارت‌هایی که از جیب خود بیرون کشید از نظر من بازیکنان سپاهان کمی عصبی بازی خود را دنبال کردند، به‌طور کلی دوندگی شاگردان مورایس سبب شده بود آلومینیوم اراک چشم به ضد حملات دوخته باشد و پس از به ثمر رسیدن گل نیز بازیکنان سپاهان عصبی‌تر هم بازی کردند در صورتی که آن‌ها می‌توانستند نتیجه مسابقه را تغییر دهند، در چنین مواقعی است که بازیکن باید بزرگی و تجربه بالای خود را نشان دهد، قرار نیست تمام رقابت‌ها پر گل باشد و در برخی بازی‌ها کار به تک‌موقعیت‌ها گره می‌خورد و باید به دنبال فرصت بود.

برای سپاهان به شب نرسیده حکم صادر می‌شود/ عملکرد برخی از بازیکنان استقلال جای سوال دارد

مورایس باید ثبات ترکیب داشته باشد

کارشناس فوتبال کشورمان در تشریح جریمه‌های انضباطی سپاهان تصریح کرد: چیزی که سال جاری به وضوح احساس می‌شود این است که تمام حکم‌هایی که برای این تیم صادر می‌شود، بسیار سریع است و سوال پیش می‌آید، چرا زمانی که قرار است برای سایر تیم‌ها حکم صادر شود زمان زیادی می‌گذرد، اما برای طلایی‌پوشان امروز تصمیم می‌گیرند و به شب نرسیده حکم را صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: اینگونه تصمیم‌گیری‌ها تنها رنجش هواداران سپاهان را به همراه دارد و از نظر من با توجه به اتفاقاتی که برای این تیم رقم می‌خورد شاگردان مورایس باید فعل خواستن را بهتر صرف کنند، طلایی‌پوشان مقابل تیم‌های بزرگ با تمرکز بالایی بازی می‌کنند و ثابت کرده‌اند برای جدال با تیم‌هایی که به لحاظ آماری ضعیف‌تر هستند، تمرکز کمتری دارند.

سیدصالحی با اشاره به تغییرات متعدد در ترکیب طلایی‌پوشان بیان کرد: از نظر من مورایس باید ثبات ترکیب بیشتری داشته باشد تا امتیازات لازم را کسب کند، هرچند که نبود زکی‌پور نیز بسیار تأثیرگذار بود.

برای سپاهان به شب نرسیده حکم صادر می‌شود/ عملکرد برخی از بازیکنان استقلال جای سوال دارد

عملکرد برخی از بازیکنان استقلال جای سوال دارد

وی در رابطه با عملکرد استقلال برابر گل‌گهر سیرجان یادآور شد: آبی‌پوشان با تغییراتی نسبت به دیدارهای قبلی خود مقابل گل‌گهر صف‌آرایی کردند و غیبت ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند سبب شد صالح حردانی در خط دفاع قرار گیرد؛ به‌طور کلی رو گذشته بازی در میانه میدان دنبال می‌شد، هر دو تیم موقعیت گل‌های خود را از طریق ضربات ایستگاهی ایجاد کردند و در نیمه دوم نیز شاهد موقعیت آن‌چنانی نبودیم، از نظر من بازیکنان دو تیم به دلیل فشردگی بازی‌ها کمی خسته بودند و آمادگی لازم را نداشتند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با تاکید بر ضعف برخی از بازیکنان استقلال خاطرنشان کرد: نکته‌ای که اهمیت بالایی دارد این است که برخی بازیکنان استقلال روز گذشته در برخی از حرکات ساده فوتبال همچون ضربه زدن و کنترل ضعف داشتند و چنین چیزی از بازیکنان لیگ‌برتری بعید است، در واقع آن‌ها باید با تمرکز بیشتری بازی کنند تا کیفیت بهتری از خود ارائه دهند.

برای سپاهان به شب نرسیده حکم صادر می‌شود/ عملکرد برخی از بازیکنان استقلال جای سوال دارد

چیزی از ارزش‌های شمس آذر کم نشد

وی در خصوص جدال پرسپولیس و شمس آذر گفت: شاگردان دقیقی در بازی‌های خارج از خانه عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند و به معنای واقعی تیم هستند پرسپولیس نیز با توجه به تعداد هافبک‌های خود قصد داشت مالکانه بازی را اداره و تیم رقیب را به اشتباه وادار کند، تفکرات سعید دقیقی این بود که از کناره‌ها به دروازه قرمزپوشان نزدیک شود و از همین طریق نیز موفق به خلق موقعیت گلزنی شدند.

سیدصالحی تصریح کرد: چیزی که در شمس آذر به وضوح احساس می‌شد این بود که آن‌ها به دلیل بی‌تجربگی نتیجه را واگذار کردند، هرچند که شاگردان گل‌محمدی پس از ۱۰ نفره شدن، انگیزه بالایی برای کسب سه امتیاز داشتند، اما چیزی از ارزش‌های شمس آذر کم نشد.

برای سپاهان به شب نرسیده حکم صادر می‌شود/ عملکرد برخی از بازیکنان استقلال جای سوال دارد

حق سپاهان را باید گرفت

وی در پاسخ به این سوال که آیا سپاهان نیاز به تقویت دارد یا خیر؟ عنوان کرد: این موضوع به تفکرات مورایس برمی‌گردد، با اینکه طلایی‌پوشان در همه خطوط بازیکنان تأثیرگذاری را در اختیار دارند، اما از نظر من جذب یک مدافع وسط که بازی‌ساز باشد می‌تواند به این تیم کمک کند، شاید یکی از دلایلی که سبب شده است مورایس از محمد قربانی در خط دفاع استفاده کند همین است.

بازیکن سابق طلایی‌پوشان خاطرنشان کرد: حق گرفتنی است و باید از حق این تیم دفاع شود، باید در رسانه‌ها گفته شود چرا همان روزی که برای نماینده اصفهان جلسه برگزار می‌کنند، همان روز هم حکم صادر می‌شود، اما برای سایر تیم‌ها اینگونه نیست، از نظر من هواداران سپاهان باید از حواشی فضای مجازی فاصله بگیرند و بازیکنان این تیم باید اقتدار خود را نشان دهند.

وی افزود: در حال حاضر بحث صدرنشینی اهمیت ندارد و فارغ از هر اتفاقی از نظر من جواد نکونام تا این لحظه دست به کار بزرگی زده است؛ چراکه در ابتدای فصل علاوه بر اینکه موفق به جذب مهره‌ای به غیر از محمدی نشد، سایر بازیکنان تأثیرگذار خود را نیز از دست داد، استقلال حتی پیش از فصل مربی بدنساز هم نداشت و سرمربی این تیم در نهایت بازیکنان مازاد خود را بازگرداند بنابراین تاکنون نتیجه‌گیری بدی نداشته‌اند.

برای سپاهان به شب نرسیده حکم صادر می‌شود/ عملکرد برخی از بازیکنان استقلال جای سوال دارد

کد خبر 714509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.