اعدام غیرنظامیان در خیابان

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه چهارم دی ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اعدام غیرنظامیان در خیابان» نوشت: منابع بیمارستانی در غزه از جنایت فجیع رژیم صهیونیستی در این منطقه و اعدام ۱۳۷ غیرنظامی خبر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از النشره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه از جنایات فجیع رژیم صهیونیستی در غزه پرده برداشت. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ارتش اشغالگر مرتکب جنایت اعدام صحرایی بیش از ۱۳۷ غیرنظامی فلسطینی در شهر غزه و شمال آن شده است. این دفتر گزارش داد: نظامیان اشغالگر اردوگاه‌های کار اجباری و در آن گودال بزرگی ایجاد کرده و ده‌ها شهروند فلسطینی را زنده در داخل آن قرار داده و آنها را تیرباران کردند، صهیونیست‌ها سپس با بولدوزر روی آنها خاک ریخته و دفنشان کرده‌اند. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه تأکید کرد: این جنایات در غزه و شمال آن از طریق اعدام ده‌ها غیرنظامی در برابر خویشاوندانشان تکرار شده است. این دفتر همچنین از اعدام زنان باردار در مسیر حرکت به سمت بیمارستان العوده در شمال غزه پرده برداشت؛ آن هم در حالی که این زنان پرچم سفید در دست داشتند، اما اشغالگران از فاصله نزدیک به سمت آنها آتش گشودند و سپس در همان محل روی آنها خاک ریختند. ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌تر نیز ۱۵ نفر را مقابل چشمان اعضای خانواده آنها تیرباران کرده بود.

اعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «روزهای سیاه اسرائیل از تلفات سنگین تا سقوط آزاد اقتصاد» نوشت: دیروز «وال‌استریت ژورنال» به نقل از «تحلیلگران نظامی اسرائیل» گفت مانع بزرگ پیش روی ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ، «شبکه تونل‌های حماس» است. طبق این گزارش، «شبکه عمیق و گسترده تونل‌های حماس مانعی اساسی پیش روی ارتش اسرائیل برای سیطره بر اراضی غزه است.» قطعاً تلفات سنگین صهیونیست‌ها دلایل دیگری هم دارد که پرداختن به آن فرصت دیگری را می‌طلبد. این‌جا صرفاً به اظهارات کارشناس بی‌بی‌سی اشاره کرده و می‌گذریم. کارشناس بی‌بی‌سی دیروز گفت: «اسرائیل در یک مردابی گرفتار شده که هیچ راه خروج ندارد؛ آن‌ها در این جنگ هیچ دستاوردی نداشتند و تاکنون حماس برنده این جنگ بوده است؛ نابودی حماس غیر ممکن است.» دیروز همچنین خبری از میادین جنگ غزه منتشر شد که شنیدنش می‌تواند در تحلیل چرایی تلفات سنگین این رژیم کمک‌کننده باشد! خبر این بود: «خشم ارتش اسرائیل از القسام؛ حمله حماس به نظامیان اسرائیلی با استفاده از سلاح‌های اسرائیلی» (!) گردان قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان این گردان با استفاده از دو فروند موشک ۲ تنی این رژیم که در زمان شلیک به خانه غیر نظامیان فلسطینی عمل نکرده بودند، ۵ دستگاه‌تانک اسرائیلی را منهدم کردند و همه سرنشینان آن‌ها را به هلاکت رساندند یا مجروح کردند.

صهیونیست‌ها فقط در میدان جنگ و افکار عمومی به حماس نباخته‌اند. اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز طبق اظهارات خودشان، در آستانه فروپاشی است. دیروز تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو (SNN) به نقل از سازمان غیرانتفاعی «لاتت» در فلسطین اشغالی هشدار داد: «اگر وضعیت جنگی در اسرائیل به همین منوال ادامه یابد، حالت فوق‌العاده یا بغرنج اجتماعی و اقتصادی بروز خواهد کرد که بر اثر آن فقر بیشتر خواهد شد و در نهایت وضعیت به رکود منتهی می‌شود.

اعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به درگذشت ناصر طهماسب، تیتر «صدای ناصر طهماسب ماند» را برگزید و نوشت: در شبی که ناصر طهماسب در جشنواره فیلم‌های مستند «سینماحقیقت» برنده تندیس بهترین گوینده گفتار متن شد، مجری برنامه، خبر تلخ درگذشت این صدای ماندگار عرصه دوبله و گویندگی را اعلام کرد. حنجره‌ای که به جای دوجین از نام‌آورترین بازیگران و شخصیت‌های تاریخ سینمای جهان سخن گفته و حافظه چند نسل از فارسی‌زبانان جهان را به صدای خود گره زده است.

مرحوم طهماسب علاوه بر دوبله، گوینده متن بی‌نظیری هم بود و رابطه بسیار خوبی با مستندسازان انقلابی داشت. صدای این گوینده به‌ویژه در یک دهه اخیر روی بسیاری از مستندهای مهم شنیده شد و جالب است که همین موضوع بهانه‌ای برای عقده‌گشایی ضدانقلاب پس از اولین ساعات خبر درگذشت این هنرمند شد و عجیب اینکه چهره‌ای، چون رضا کیانیان ترجیح داد در این رابطه با یک استوری توهین‌آمیز درباره مرحوم طهماسب خود را خرج منافقین کند. اما پیج علی کریمی، فوتبالیست فراری که معلوم است به‌طور کامل خود را به جریان ضد ایرانی فروخته، اولین واکنش توهین‌آمیز را نشان داد و نوشت: «راوی مستندهای امنیتی رژیم در کوزه افتاد. کاش وقتی مرگ به سراغت می‌آید زنده پیدایت کند!»، اما اینکه بازیگری، چون رضا کیانیان نیز خود را ملزم دانسته به سرعت نسبت به درگذشت این صدای ماندگار عرصه دوبله و گویندگی کشور در قالب یک استوری بی‌احترامی کند در نوع خود حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد، چراکه اساساً ناصر طهماسب به دلیل گویندگی روی برخی مستندهای انقلابی مغضوب جریان ضد ایرانی قرار گرفته است و نمی‌توان فهمید چرا بازیگری، چون رضا کیانیان لازم دیده خود را وسط معرکه ناسزاگویی ضدانقلاب بیندازد و با آن‌ها هم‌داستان شود.

اعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تورم سرخ جهانی» نوشت: تورم جهانی که بر اثر اختلال حرکت کشتی‌های باری در دریای سرخ طی ۲.۵ ماه اخیر به وجود آمده، از تصور بدبین‌ترین تحلیلگران غربی هم فراتر می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، ۲ هفته پیش بود که نخستین گزارش‌ها در رسانه‌های زنجیره‌ای مثل شبکه‌های بلومبرگ و فاکس‌نیوز ظاهر شد که از افزایش قیمت‌ها بویژه نفت خام در بازارهای بین‌المللی به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و فقدان اعتماد شرکت‌های حمل‌ونقل به ائتلاف نظامی آمریکا برای برقراری وضعیت عادی در دریای سرخ خبر می‌داد. این موج جدید و مضاعف تورمی که متعاقب حملات انتقام‌جویانه دریایی، موشکی و پهپادی ارتش یمن به خونخواهی مظلومان غزه به کشتی‌های باری کانتینری و نفتکش‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی آغاز شد، بر موج اولیه‌ای سوار شده که از ۱۵ مهر به دنبال آغاز جنگ غزه پدید آمد.

اعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود با انتخاب تیتر «سیاست دیرین روسیه به‌سادگی تغییر نمی‌کند» نوشت: اگرچه بارها مقامات مختلف کشور اعلام کرده‌اند که تمامیت ارضی خط قرمز است و درباره حفظ تمامیت ارضی تعارفی در میان نیست؛ اما در کمتر از یک سال روسیه برای بار دوم حمایت خود را از موضع امارات و برخی کشورهای عربی درباره جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس ابراز کرد. روسیه یک بار در تیرماه سال جاری با امارات و کشورهای عربی همسو بیانیه‌ای علیه ایران امضا کرد و برای بار دوم نیز در آخرین روزهای آذرماه پای بیانیه ضد تمامیت ارضی ایران را امضا کرد. در چند سال گذشته از تریبون‌های مختلف بر همسویی روسیه با ایران و امضای موافقت‌نامه جامع همکاری ۲۰ ساله میان ایران و روسیه تأکید شده و حتی گفته شده توافق مشارکت راهبردی روسیه با ایران در دست کار و بررسی است؛ اما با وجود چنین ادعاهایی یکی از بدیهی‌ترین اصول همکاری جامع یا توافق مشارکت راهبردی دفاع از تمامیت ارضی ایران و مخالفت با هر اقدام ضد ایرانی دراین‌باره است؛ اما برخلاف این باور روسیه گویی در حال پیشبرد بازی خود در منطقه است و حاضر نیست در بدیهی‌ترین موضوع یعنی حفظ تمامیت ارضی ایران با کشور ما همراهی کند!

اعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بازار یخ‌زده آذر» نوشت: انتظارات کاهشی بازیگران بازار مسکن باعث شد «افت ماهانه قیمت آپارتمان در تهران» سرعت بگیرد. آمار رسمی از نبض معاملات مسکن ماه آذر که روز گذشته منتشر شد، بیانگر کاهش بیش از ۲ درصدی قیمت آپارتمان‌ها نسبت به ماه آبان است که تحت تأثیر رکود شدید معاملات خرید اتفاق افتاده است. دیروز «دنیای‌اقتصاد» در گزارشی مفصل، از تغییر رفتار سمت تقاضا در بازار مسکن نوشت و اینکه، «تحت تأثیر سریال تابستانی کاهش قیمت مسکن و نبود محرک‌های افزایشی در مسیر پیش‌رو، خرید سرمایه‌ای ملک به‌شدت کاهش پیدا کرده است.» اکنون نتایج تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» در آمار رسمی قابل مشاهده است. بازار مسکن در مقایسه با بازارهای رقیب و موازی، به لحاظ «بیشترین افت ماهانه قیمت» اول شد.

اعدام غیرنظامیان در خیابان

کد خبر 714462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.