کرمانشاه پیشتاز اجرای طرح غربالگری سلامت در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پیشتازی استان در اجرای طرح غربالگری سلامت شامل دیابت و فشار خون بالا در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی ظهر _ یکشنبه سوم دی_ در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، اظهار کرد: طی روزهای گذشته هفته پژوهش را پشت سر گذاشتیم و ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه پژوهش و فناوری افتخار بزرگی برای استان است.

وی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری یک پله صعود کردیم و به جایگاه ششم و دوم رسیدیم این در حالی است که تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه کمتر از سایر دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه افزایش تعداد اعضای هیأت علمی است قطعاً حضور اعضای هیأت علمی کیفی منشأ خیر و برکات بیشتری برای مردم می‌شود.

وی بیان کرد: در پویش ملی سلامت شامل غربالگری دیابت و فشار خون بالا، کرمانشاه همچنان در کشور پیشتاز است و لازم میدانم از زحمات معاونت بهداشتی قدردانی کنم.

محمدی ادامه داد: افزایش ۱۵ تخت ان. آی. سیو در بیمارستان امام رضا (ع) با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان موجب می‌شود که مرگ و میر در نوزادان کاهش یابد و کمبود تخت تا حدی جبران شود.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوشایند دیگر در حوزه سلامت آمدن جدیدترین نوع ام‌. آر. آی در بیمارستان امام رضا (ع) و نصب آن تا دو ماه آینده است.

کد خبر 714435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.