هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی، زمینه‌ساز ورود جوانان به محیط‌های تولیدی

استاندار فارس گفت: هم‌افزایی بخش دولتی و خصوصی شرایط را برای ورود جوانان به محیط‌های کاری به ویژه در حوزه‌های صنعتی و تولیدی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه _ یکشنبه سوم دی_ در دیدار با مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز، با اشاره به مباحث سخت افزاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: در بحث سخت افزاری در سازمان فنی و حرفه‌ای استان تعداد قابل توجهی پروژه‌های ناتمام و منتظر تزریق بودجه وجود دارد که مجدداً اعلام آمادگی می‌کنم از طریق فرآیندهای قانونی همچون تهاتر و مولدسازی و ایجاد ارزش افزوده کمک می‌کنیم تا طی یک برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه‌ها به ثمر بنشیند.

وی افزود: ظرفیت‌های قابل توجهی در قانون بودجه، برنامه‌های توسعه و قانون مولدسازی وجود دارد از این رو فرصتی طلایی که در اختیار است شاید دیگر تکرار نشود.

استاندار فارس به ضرورت آموزش‌های فنی در دوران تحصیل در مدارس نیز اشاره و تصریح کرد: در جلسات برگزار شده با معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد شورای مهارت آموزی استان تقویت شود. همچنین سازمان آموزش و پرورش این هدف‌گیری را در دستور کار دارد تا ۵۰ درصد از دانش آموزان متوسطه دوم را به سمت هنرستان‌ها سوق دهد.

ایمانیه خاطر نشان کرد: در مسیر اجرای این هدف بعضی از دبیرستان‌ها به هنرستان تبدیل می‌شوند و سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز هم به میدان می‌آیند تا از این پس اولویت را به هنرستان‌ها اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز دارای ظرفیت و توانمندی خوبی است و سایر دانشگاه‌های استان نیز از امکانات و ظرفیت‌های خوبی در حوزه فنی و حرفه‌ای برخورد دارند.

استاندار فارس تاکید کرد: هم افزایی بین سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باعث می‌شود در اجرای تحقق دستورات رهبری پیشتاز باشیم و از ابتدا شرایط را برای ورود جوانان به محیط‌های کاری خصوصاً در حوزه‌های صنعتی و تولیدی فراهم آوریم.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود به دشمنی‌های دیرینه مخالفان نظام جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: حمله دشمنان به جوانان با ایجاد بازار کار مناسب، اتخاذ تدابیر هوشمند و انجام اقدامات کلیدی در مسیر رشد سطح علمی و عملی جوانان خنثی می‌شود.

وی شورای عالی آموزش و تربیت نیروی فنی، حرفه‌ای و مهارتی را فرصتی برای هم افزایی بین دستگاهی در راهبری موضوعات کلان کشور عنوان و تصریح کرد: دامنه فعالیت آموزش در سازمان فنی و حرفه‌ای به یک قشر و گروه خاص محدود نمی‌شود. لذا بیش از گذشته می‌بایست شاهد اقدامات مؤثر، راه‌گشا، هدفمند و مفید برای همه گروه‌ها باشیم.

استاندار فارس در پایان خاطر نشان کرد: در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس برای سازمان فنی و حرفه‌ای مصوباتی لحاظ شده است و ما به سهم خود در افزایش سرعت تخصیص اعتبار آن تلاش خواهیم کرد و توقع داریم سازمان فنی و حرفه‌ای نیز هرچه سریع‌تر برای تحقق مصوبات دولت در استان اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 714433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.