کشف ۸۲۱ مورد تخلف صنفی و غیرصنفی در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طی سه ماه اخیر در نتیجه بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان کردستان ۸۲۱ مورد تخلف کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی با اشاره به اینکه بازرسان صمت همواره وضعیت بازار را رصد می‌کنند، اظهار کرد: طی سه ماهه اخیر هشت هزار و ۳۳۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی موجود در بازار استان انجام شده است که در نتیجه بازرسی‌های انجام شده ۸۲۱ مورد تخلف کشف و در قالب ۸۰۲ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: میزان جریمه در نظر گرفته شده برای این تعداد واحد متخلف در استان ۲۹۸ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: بیشتر تخلف‌های انجام شده در بازار استان شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت است که انتظار می‌رود بازاریان نسبت به رفع این موارد و رعایت انصاف اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد رونق خرید و فروش و هم رضایت خریداران باشیم.

خلیقی اضافه کرد: از طریق ستاد خبری اداره کل صمت هم ۶۵۹ مورد گزارش تخلف در بازار توسط مردم ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و غیره در واحدهای صنفی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 714373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.