حاج قاسم بهانه دیدار کرمانی‌ها با رهبر انقلاب

با گذشت نزدیک به ۲۰ سال از آخرین دیدار رهبر فرزانه انقلاب با مردم در استان پهناور کرمان و در آستانه چهارمین سال شهادت سردار دل‌ها، فرصت عهد دوباره با مردم پایتخت مقاومت جهان اسلام فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، پاییز به روزهای آخر رسیده بود که خبر در محافل پیچید؛ میزبان دل‌های عاشق برای دیدار هزاران نفر از مردم دیار کریمان دعوت‌نامه فرستاده بود تا وصال در آستانه عروج مردی از این خطه تحقق پیدا کند و چه آرزویی بهتر از اینکه چشم مردمان کرمان به جمال یار روشن شود.

اخبار رسمی‌تر شد و به‌تدریج نوبت به انتخاب گروه‌هایی رسید که باید از گوشه و کنار استان فراخوانده می‌شدند تا در دیداری دسته‌جمعی حضور پیدا کنند. اصناف، دانشجویان، اساتید، خانواده شهدا و ایثارگران، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، روحانیان، بانوان، فرهنگیان، فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران ستاد شهید سلیمانی، همه به صف شدند.

مبدا حرکت گلزار شهدای کرمان تعیین شد تا همگان سفر را از نقطه‌ای آغاز کنند که سرباز فرمانده در آن آرام گرفته است، اذن بگیرند و مهیای خانه دوست شوند. اتوبوس‌هایی حامل هزاران نفر از زنان و مردان کرمانی صبح روز شنبه از فاصله هزار کیلومتری به میعادگاه رسیدند و به سمت حسینیه امام خمینی (ره) روانه شدند.

از آخرین دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در کرمان نزدیک به ۲۰ سال می‌گذرد. آن‌ها که آن زمان نوجوان بودند، اکنون رهروانی هستند که قدم در مسیر ولایت گذاشته‌اند. مردم سرافراز این خطه که همواره رهبری از آن‌ها با عناوین مردم باایمان و انقلابی یاد می‌کند، مسیر پرپیچ‌وخم و طولانی را برای عبور از ورودی‌های حسینیه پشت سر گذاشتند و در محل حسینیه مستقر شدند تا به وصال یار برسند.

حاج قاسم بهانه دیدار کرمانی‌ها با رهبر انقلاب

حاج صادق آهنگران مقدمه را آغاز کرد و با مدیحه‌سرایی که آغشته به ایثار و دلاورمردی‌های سرزمین حاج قاسم بود، دل‌های حاضران را هوایی کرد. رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار شیرین و صمیمی خواستار شناسایی نسل جوان با افتخارات تاریخی و میراثی در همه دوران‌ها شدند.

مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت انتخابات از عناوین پرتکراری بود که رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره کردند؛ مواردی که پیش از این نیز از زبان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان شده بود و اکنون در آستانه انتخابات نیز مورد تاکید قرار گرفت.

رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است یا هرج‌ومرج و ناامنی است. آنچه جلوی بروز دیکتاتوری را در کشور می‌گیرد انتخابات است؛ آن چیزی که جلوی هرج‌ومرج و اغتشاش و ناامنی را می‌گیرد انتخابات است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: انتخابات آن مسیر صحیحی است که مردم می‌توانند به وسیله آن و از آن مسیر، حاکمیت ملی را، مردم‌سالاری را، جمهوریت را در کشور تأمین کنند.

بیان صریح و به دور از تعارف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیرامون انتخابات، حجت را بر همه تمام کرد تا بدانند اگر به دنبال وحدت ملی، قدرت ملی و امنیت کشور، پیشرفت و شکوفایی اقتصاد هستیم، باید آن را در انتخابات جست‌وجو کنیم.

آنچه که از بیانات رهبری بر می‌آید، بیش از پیش بر اهمیت انتخابات در کشور می‌افزاید و وظیفه همه افرادی که از طریق تریبون صداوسیما، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه رسانه‌داری می‌کنند را دوچندان خواهد کرد.

حاج قاسم بهانه دیدار کرمانی‌ها با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار مردمی بر هویت عمیق فرهنگی کرمان، نخبه‌پروری، نجابت اخلاقی، ایمان صادقانه مردم کرمان و پیشگامی آن‌ها در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی تأکید کردند.

ایشان که یازدهم اردیبهشت ۱۳۸۴ در دیداری با مردم کرمان، آن‌ها را باادب، باظرفیت، با تحمل و با ایمان خوانده بودند، مردمانی که می‌توانند مسائل اساسی را خوب درک و تحلیل کنند، در دیدار دوم نیز نخبه‌پروری، اتصال و ارتباط با مفاهیم اسلامی و مبارزه در راه آن‌ها را از خصوصیات بزرگی دانستند که در مردم دیار کرمان مشاهده کرده‌اند.

کد خبر 714353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.