رعایت تقوای الهی در مسائل اقتصادی نقش بسزایی دارد

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید توجه کرد که در مسائل اقتصادی تلاش، کوشش و رعایت فرمول‌های اقتصادی لازم است اما بخشی هم به رعایت تقوای الهی برمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد آیت‌الله سید نصیر حسینی روز _یکشنبه سوم دی_ در سومین اجلاس نماز در گچساران با بیان اینکه نماز کلید بهشت است، اظهار کرد: اگر برای رسیدن به بهشت تلاش و جامعه را به سوی بهشت هدایت نکنیم، بدون شک ضرر بزرگی خواهیم کرد و جهنم در انتظارمان خواهد بود.

وی افزود: هدف انسان باید به آرامش رسیدن آن‌هم در پرتو تعالیم الهی باشد، ولی برخی‌ها مسیر را بد انتخاب می‌کنند و فکر می‌کنند که با ظلم و ستم می‌توان به آرامش رسید در حالی‌که راه رسیدن به آرامش و بهشت نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماز باعث می‌شود تا زندگانی دنیا زیبا شود و از مشکلات و معضلات دور باشیم.

وی تصریح کرد: باید توجه کرد که مهم‌ترین عامل به آرامش رسیدن انسان معنویت است و نماز به دلیل تأثیرگذاری بر فرد و اجتماع و همچنین تربیت روح و روان در همه شرایط بر انسان واجب است.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم موضوعاتی همچون بزهکاری، طلاق اعتیاد، ولنگاری، بی‌حجابی، فساد، فحشاء و… را از جامعه دور کنیم باید برای گسترش معنویت تلاش کرد و در جامعه نماز را برپا داریم چراکه نماز جامعه را از منکرات و فحشاء پاک می‌کند.

وی افزود: باید توجه کرد که در مسائل اقتصادی تلاش، کوشش و رعایت فرمول‌های اقتصادی لازم است اما بخشی هم به رعایت تقوای الهی برمی‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز ۶۰ درصد از مناطق غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی ویران شده است، در جنگ جهانی دوم ۷۵ میلیون انسان کشته شد و عمده کشورها ویران شد آن‌هم به دست خود انسان‌ها ولی در کنار رشد علمی و صنعتی جوامع، اخلاق و معنویت رشد نکرده است و امروز هم به‌راحتی نظام سلطه و کشورهای مستکبر دست به کشتار انسان‌ها در عالم می‌زنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به آرامش و توسعه برسیم و جامعه عاری از معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها باشد باید فرزندانی اهل نماز تربیت کنیم، چراکه همه احکام خداوند در راستای منافع انسان‌ها و سعادت حقیقی بشر است.

حسینی تصریح کرد: مقاومت در مقابل دستورات خداوند یک مقاومت جاهلانه است و خداوند می‌خواهد انسان‌ها در پرتو نماز و احکام الهی به سعادت دنیا و آخرت برسند و امروز ترویج معنویت در جامعه راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

کد خبر 714349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.