اشتغال پایدار زندانی‌ها رویکرد اصلی سازمان زندان‌ها است

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: حرفه‌آموزی و اشتغال پایدار زندانیان، رویکرد مهم این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها، غلامعلی محمدی امروز_ یکشنبه سوم دی_ در نشست شورای قضائی استان سمنان، اظهار کرد: مهمترین رسالت و وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، اصلاح و تربیت زندانیان است.

وی با بیان اینکه باز اجتماعی‌سازی و باز سازگار کردن زندانیان رسالت اصلی سازمان زندان‌ها است، افزود: باید در نهایت، زندانیان پس از اصلاح و تربیت به آغوش جامعه بازگردانده شوند. بر همین اساس، ما در کشور روی اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها متمرکزیم و اقدامات اصلاحی و تربیتی مهم‌ترین هدف اعمال مجازات برای زندانیان است.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره بر لزوم حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان، گفت: اعتقاد داریم برای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی زندانیان، باید در کنار اقدامات گسترده و متنوع فرهنگی و قرآنی، به موضوع مهارت‌آموزی و اشتغال پایدار زندانیان نیز توجه ویژه داشت، چراکه در چرخه اصلاح و تربیت، تأثیرگذارترین مسأله، فراهم‌سازی بستر اشتغال در زندان‌هاست و بهترین بستر و زمینه برای تربیت زندانیان، گسترش حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌هاست و سازمان زندان‌ها روی این موضوع تمرکز ویژه دارد.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند اداره کل زندان‌های استان سمنان در راستای اهداف مد نظر سازمان زندان‌ها، ادامه داد: این اداره کل در زمینه مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان و به‌ویژه در حوزه مولدسازی اموال و دارایی‌های خود بسیار موفق عمل کرده است.

کد خبر 714341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.