ساخت ۱۵۰ بوستان جدید در شهر قم / شهرداری قم آمادگی مشارکت با مساجد را دارد

شهردار قم گفت: مسجد محوری نقش ویژه‌ای در شهر دارد و حمایت از مساجد و کانون‌های فرهنگی در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _یکشنبه سوم دی ماه- در نشست با ائمه جماعات مساجد که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری ارگانی متکی بر مردم است که مکلف به اداره شهر بوده و ۳۷۲ وظیفه برعهده دارد.

وی توازن در مدیریت درآمد و هزینه را از اقدامات مهم شهرداری دانست و افزود: شهرداری در عرصه‌های مختلفی چون حمل و نقل عمومی، نظافت، آسفالت، بوستان‌های شهری که وابسته به شهروندان است فعالیت و اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده است.

حمایت مدیریت شهری از مساجد قم

شهردار قم با اشاره به اینکه شهرداری یک سازمان درآمد هزینه‌ای است گفت: در شهر به صورت میانگین باید روزانه ۲۷ میلیارد تومان درآمد داشته و همین میزان را هزینه کنیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه مسجد محوری نقش ویژه‌ای در شهر دارد، تصریح کرد: به منظور حمایت از مساجد شهر و حمایت از کانون‌های فرهنگی ردیف در بودجه سالانه شهرداری پیش‌بینی شده و درخواست‌های مساجد پس از بررسی‌های لازم در کمیته مربوطه انجام می‌شود.

وی از آمادگی مشارکت شهرداری با مساجد خبر داد و خاطر نشان کرد: اگر خیری آماده ساخت مسجد را داشته باشد شهرداری یک سوم هزینه احداث را تقبل می‌کند و اگر فضایی برای ساخت سرویس بهداشتی عمومی باشد شهرداری آمادگی ساخت آن را دارد.

شهردار قم با اشاره به اینکه تقویت نماز و مساجد باعث مرتفع شدن مسائل شهری می‌شود اضافه کرد: به منظور خودکفایی در اداره امور مسجد و حمایت ظرفیت ارائه ۷۰ متر کاربری تجاری برای هر مسجد اختصاص داده می‌شود.

سقائیان نژاد با توجه به تدوین برنامه‌های راهبردی در شهرداری قم گفت: برنامه نخست زیرساختی و سخت‌افزاری با هدف افزایش منابع موجود شهر بود و در برنامه دوم به سمت نرم‌افزار و مسائل فرهنگی اجتماعی در حرکت هستیم.

احداث ۲۲ تقاطع غیرهمسطح

وی یادآور شد: ۳۵ تقاطع غیر همسطح در پنج محور فردوسی، جمهوری اسلامی، شهید سردار سلیمانی، عمار یاسر و شهید کبیری پیش بینی شده و تا کنون ۲۲ تقاطع غیر همسطح احداث شده است.

شهردار قم لزوم هوشمند سازی در تمام ابعاد شهر از نیازهای شهری دانست و اظهار کرد: در راستای هوشمند سازی حمل و نقل عمومی با هدف تکریم ارباب رجوع اقداماتی انجام شده و می‌توان به خروج تاکسی‌های فرسوده و طول عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم که در گذشته ۱۰ سال بود و امروز به ۲ سال رسیده، اشاره کرد.

سقائیان نژاد از مجهز شدن و راه اندازی ایستگاه‌های اتوبوس به سیستم هوشمند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با هوشمند سازی ایستگاه‌های اتوبوس می‌توان در مدیریت زمان شهروندان و صرفه‌جویی از اتلاف وقت گام مهمی برداشت.

وی انتقال وانت بارها، جمع‌آوری دست فروش‌ها از اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران، ساخت پیاده راه ارم، توزیع ۲۵۰ هزار تن آسفالت معابر در سال جاری، گل آرایی و توازن منطقه‌ای در شهر را از اقدامات دیگر مجموعه مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: ایمنی شهری از اولویت‌های شهرداری است در راستا ۲۴ پایگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی در شهر دایر و تمامی بوستان‌های و آب نماهای موجود ایمن سازی شده است.

ساخت زمین‌های ورزشی در ۴۰۰ بوستان شهری

شهردار قم با اشاره به ساخت ۱۵۰ بوستان در طول سال‌های اخیر در شهر قم گفت: در ۴۰۰ بوستان شهری با ایجاد زمین‌های ورزشی تلاش کردیم تا بستر خوبی برای اوقات فراغت جوانان ایجاد کنیم.

سقائیان نژاد ارتباط مردم با مسئولان را لازم دانست و گفت: سامانه ۱۳۷ ارتباط مردمی با مسئولان است اما وجود علما به عنوان رابطین بین مسئولان و مردم در مسیر رضایت مردم مؤثر است.

وی در پایان تاکید کرد: شهرداری ارگان سیاسی نیست اما به عنوان یک ارگان اجتماعی وظیفه دارد تا بسترهای لازم برای ارتقای سرمایه اجتماعی نظام را با خدمت به مردم فراهم کند.

شهردار قم در این نشست با استقبال از برگزاری جلسات بر نقش ویژه مساجد تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات مستمر به منظور تلاش برای آسایش مردم شد.

کد خبر 714329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    درود به شهردار قم. تنها کسی که میتون قم به یه کلانشهر مدرن تبدیل کن همین اقا هست