سپاهان ۰- آلومینیوم ۱/ شگفتی بزرگ در روز عجیب نقش جهان

در یکی از حساس​ترین دیدارهای هفته چهاردهم تیم فوتبال سپاهان به مصاف آلومینیوم اراک رفت و برابر این تیم مغلوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه، سوم دی_ از ساعت ۱۵:۳۰ تیم‌های سپاهان و آلومینیوم اراک در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفت که نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و آلومینیوم

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: -

گل‌ها:

عارف حاجی عیدی (دقیقه ۷۹) برای آلومینیوم

اخطار:

برایان دابو (دقیقه ۴۲) از سپاهان

هادی محمدی (دقیقه ۶۴) از سپاهان

رضا اسدی (دقیقه ۸۳) از سپاهان

اخراج:

رضا اسدی (دقیقه ۸۶، کارت زرد دوم) از سپاهان

برایان دابو (دقیقه ۸۸، کارت زرد دوم) از سپاهان

محمد کریمی (دقیقه ۴+۹۰، کارت زرد دوم) از سپاهان

سپاهان: پیام نیازمند، فرشاد احمدزاده، محمد دانشگر، هادی محمدی، رامین رضائیان، برایان دابو، محمد کریمی، آریا یوسفی،، رضا اسدی، کاوه رضایی و شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

آلومینیوم: احمد گوهری، امیر نوری، مهدی لیموچی، علیرضا نقی‌زاده، سید مهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی فرد، میلاد فخرالدینی، عارف حاجی عیدی، میلاد بدرقه و محمدمهدی لطفی

سرمربی: مجتبی حسینی

داور: وحید کاظمی

شرح بازی:

سپاهان پس از پنج پیروزی متوالی در لیگ برتر در حالی به مصاف آلومینیوم می‌رفت که قبل از بازی هم پیش بینی می‌شد که تیم مجتبی حسینی می‌تواند برای طلایی پوشان اصفهانی دردسرساز شود، آن هم در شرایطی که سپاهان دو مهره اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و همچنین با محرومیت تماشاگران، باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر از آلومینیوم پذیرایی می‌کرد.

بازی در شرایطی آغاز شد که از همان ابتدا سپاهان در ارائه بازی همیشگی خود عاجز بود و آلومینیوم با چینش درست بازیکنان و تاکتیکی مناسب برابر تیم هجومی سپاهان، کمتر به شاگردان مورایس اجازه می‌داد تا حملات خطرناک خود را روی دروازه حریف طراحی کنند.

در حالی که در نیمه نخست آلومینیوم حتی در مالکیت کمی بهتر از سپاهان بود اما موقعیت‌های گل بیشتر سهم سپاهان بود و اگر بازیکنان سپاهان قدر تک موقعیت‌ها را بیشتر می‌دانستند، شاید نیمه نخست با پیروزی حداقلی سپاهان به پایان می‌رسید.

سپاهان در نیمه دوم با سرعت بخشیدن به بازی برای زدن گل برتری وارد زمین شده بود اما شاگردان مجتبی حسینی در نیمه دوم هم با دفاعی منظم و سازمان یافته کاملاً سپاهان و مهره‌های هجومی این تیم را مهار کرده بودند. سپاهان که هرچه از بازی می‌گذشت با استرس بالا بازی را دنبال می‌کرد در حالی که نتوانسته بود دروازه آلومینیوم را باز کند روی یک ضد حمله و تعلل مدافعان ضربه خورد تا این آلومینیوم باشد که با گل دقیقه ۷۹ حاجی عیدی در عین شگفتی در نقش جهان از سپاهان پیش بیفتد.

سپاهان که به نظر از خوردن گل بسیار عصبی به نظر می‌رسید در ۱۰ دقیقه پایانی بازی به جای تلاش برای به ثمر رساندن گل تساوی با خطاهای متعدد و عجیب بازیکنانش سه اخراجی داد تا مشخص شود تا چه حد آن گل برای بازیکنان سپاهان گران تمام شده است.

سپاهان در نهایت در حالی که در دقایق پایانی هشت نفره شده بود با شکست یک بر صفر برابر آلومینیوم فرصت ایده آل برای رسیدن به صدر جدول را از دست داد تا نه تنها تفاضل با استقلال کم نشود، بلکه به دو امتیاز برسد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۷۹- سپاهان) - آلومینیوم روی معدود حملات خود با استفاده از کم تعداد بودن مدافعان سپاهان، صاحب موقعیت خوب گلزنی شد که حاجی عیدی با شوتی کاتدار از روی خط محوطه جریمه موفق شد دروازه سپاهان را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۹- با یک پاس بلند قطری، توپ در سمت چپ محوطه جریمه آلومینیوم به احمدزاده رسید اما شوت خطرناک او را گوهری با واکنشی خوب دفع کرد.

دقیقه ۲۵- کرنر ارسالی احمدزاده در مرکز محوطه جریمه آلومینیوم با ضربه سر اسدی همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶- با پاس در عمق کاوه رضایی توپ در موقعیتی تک به تک به مغانلو رسید اما ضربه نهایی او را احمد گوهری با خروجی مناسب مهار کرد.

دقیقه ۵۷- شوت محکم پای چپ رضا اسدی از پشت محوطه جریمه آلومینیوم را احمد گوهری با واکنشی خوب دفع کرد تا اولین موقعیت جدی سپاهان در نیمه دوم از دست برود.

دقیقه ۶۸- فرشاد احمدزاده که در موقعیتی خوب پشت محوطه جریمه آلومینیوم صاحب توپ شده بود با شوتی کات دار و محکم دروازه حریف را نشانه گرفت اما توپ از بالای دروازه به طرز خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲- کرنر ارسالی آلومینیوم از سمت راست در تیر دوم دروازه سپاهان در موقعیتی عالی می‌رفت که با ضربه میلاد بدرقه به گل تبدیل شود اما تکل به موقع دانشگر باعث شد توپ به کرنر برود.

اتفاق ویژه:

چهار اخراجی سپاهان شامل سه بازیکن و یک مربی اتفاق عجیب این دیدار بود که وحید کاظمی، داور این دیدار با قضاوت بحث برانگیزش عامل آن بود.

بهترین بازیکن:

عارف حاجی عیدی با گل سه امتیازی که برای آلومینیوم به ثمر رساند بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 714325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.