تعیین تکلیف تغییر کاربری بلوار نظام مهندسی سنندج در صحن علنی شورا

جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر سنندج به مسئله تعیین تکلیف تغییر کاربری تجاری بلوار نظام مهندسی این شهر اختصاص یافت که در نهایت فرصت ۲۰ روزه به ساکنان این بلوار داده شد تا نسبت به پرداخت جرایم تغییر کاربری خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عزت رضایی امروز _یکشنبه سوم دی_ در صحن علنی شورای اسلامی این شهر که به بحث تعیین تکلیف تغییر کاربری تجاری بلوار نظام مهندسی اختصاص یافته بود، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر نهادی مدنی است و مردم در هر مسئله‌ای زمانی که نتیجه لازم را نگیرند به این نهاد مراجعه می‌کنند.

وی افزود: جلسه امروز به مشکلات تغییر کاربری بلوار نظام مهندسی شهر سنندج اختصاص یافته است که در این منطقه، طی سال‌های گذشته ساکنان آن مغازه‌هایی را بدون مجوز احداث کرده و به مباحث شهرسازی توجه نکرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: بر اساس بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ که در خصوص تعیین تکلیف ساختمان‌ها و املاکی است که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده است، برای این افراد جریمه‌هایی را در نظر گرفته تا از تخریب ملک آن‌ها جلوگیری شود.

رضایی اضافه کرد: اعضای دور ششم شورای اسلامی شهر سنندج در اقدامی بی‌سابقه تصویب کردند که میزان این جریمه ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و تنها شهر کشور هستیم که این مسئله را در جهت رفاه حال شهروندان لحاظ کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: کاهش میزان جریمه به نصف، در راستای حل مشکلات شهروندان بلوار نظام مهندسی صورت گرفته است که انتظار داریم ساکنان این منطقه نیز تا ۲۰ روز آینده پرداخت جریمه مورد نظر را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: این اقدام به نفع مالکان این منطقه است چون با توجه به وضعیت معیشتی مردم، نمی‌خواهیم آن‌ها نیز در تنگنا قرار بگیرند.

تعیین تکلیف تغییر کاربری بلوار نظام مهندسی سنندج در صحن علنی شورا

مردم از فرصت ۲۰ روزه پرداخت جرایم استفاده کنند

فرزاد زارعی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری سنندج عدالت‌محوری است که ما تاکنون هر آنچه که در توان داشته‌ایم را برای مردم انجام داده‌ایم.

وی افزود: فرصت ۲۰ روزه برای پرداخت جرایم مغازه‌های ساخته شده بدون مجوز در بلوار نظام مهندسی، فرصتی تاریخی است که از مردم درخواست می‌کنیم همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مالکان بلوار نظام مهندسی سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: تغییر کاربری زمین‌های بلوار نظام مهندسی از فضای باز به تجاری، هم‌راستا با منافع مردم است و در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر سنندج و ایجاد اشتغال برای ساکنان این منطقه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: میزان جرایم در نظر گرفته شده بالا است و ساکنان این منطقه توان پرداخت این جرایم را ندارند.

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج نیز در این جلسه از ساکنان و اهالی بلوار نظام مهندسی درخواست کرد که از قانون تمکین کنند و نسبت به پرداخت جرایم خود اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، به گفته فواد کریمی، شهردار منطقه ۳ سنندج، بالغ بر ۶۷ پلاک در بلوار نظام مهندسی این شهر به تجاری تغییر کاربری یافته است.

کد خبر 714310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.