اگر طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه متوقف نشود، از طریق قانون پیگیری می‌کنیم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم توقف طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه اصفهان گفت: اگر طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه متوقف نشود، از طریق قانون پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه سوم دی_ در نطق میان‌دستور صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اصفهان اظهار کرد: مشاهده می‌کنیم که با خودپالایی که توسط هوا صورت می‌گیرد، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، شاخص آلودگی هوا از وضعیت پاک یا سالم به مرز ناسالم برای گروه‌های حساس یا ناسالم برای همه گروه‌ها می‌رسد.

وی افزود: شب گذشته با وزش باد شاخص به ۳۵ رسید، اما تا یک ساعت پیش این عدد از ۶۰ گذشت و اگر در تولید منابع آلاینده این وضعیت را داشته باشیم تا عصر بالاتر نیز خواهد رفت، در این میان همه ما دخیل هستیم؛ خودروهای تک‌سرنشین، رفتارهای حمل‌ونقلی ما و صنایع آلاینده در این اوضاع نقش دارند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه تحت عناوینی همچون طرح‌های دانش‌بنیان در حال دریافت مجوز است، گفت: به‌رغم پیگیری‌های چند سال قبل بعضی از این مجوزها به زور دریافت شد و به‌تازگی نیز پالایشگاه طرح‌هایی را مدنظر قرار داده است که مسئولان استان تاکید می‌کنند این طرح‌ها هیچ‌گونه مجوز زیست‌محیطی ندارد، اما پالایشگاه اصرار دارد آن‌ها را اجرا کند.

سامع ادامه داد: این طرح‌های بزرگ، صنایع زیردستی پالایشگاه هستند، در حالی که اصفهان توان اضافه شدن این صنایع را ندارد، اگر قرار است محصولی تولید شود، باید در مکان دیگر پالایش ثانویه آن صورت گیرد.

وی تأکید کرد: دو هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مدیران این صنایع داشتیم، اما مدیر پالایشگاه حضور پیدا نکرد و توضیحات معاونان ایشان به‌هیچ‌وجه مورد پذیرش جلسه که با حضور مسئولان شهر و استان برگزار شد واقع نشد، تقاضا داریم این طرح‌ها متوقف شود، در غیر این صورت مباحث قانونی را متوجه پالایشگاه و مدیر آن خواهیم کرد.

کد خبر 714293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.