کاهش ۱۱ درصدی ازدواج در استان قزوین

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین از کاهش ۱۱.۶ درصدی ازدواج در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علیرضا افسری ظهر امروز _یکشنبه سوم دی_ در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان قزوین که در دفتر جلسات مدیرکل برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کل آمار ازدواج ثبت‌شده در استان ۴ هزار و ۶۵۶ فقره بوده که این آمار در قیاس با مدت مشابه سال قبل (۵ هزار و ۵۴۷ فقره) ۱۱.۶ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش ازدواج مربوط به خانوارهای شهری بوده است، افزود: از ابتدای سال جاری تا امروز ۴ هزار و ۲۵۳ فقره ازدواج در خانوارهای شهری داشتیم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴ هزار و ۸۷۶ فقره) ۱۲.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به آمار ازدواج در خانوارهای روستایی استان قزوین طی سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری ۴۰۳ فقره ازدواج در خانوارهای روستایی داشتیم که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال پیش (۳۷۱ فقره) ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

افسری با بیان اینکه قزوین و آبیک به ترتیب بیشترین و کمترین میزان ازدواج ثبت‌شده را دارند، ادامه داد: میزان ازدواج ثبت‌شده در قزوین ۶.۴ در هر هزار نفر و در آبیک ۴.۱ در هر هزار نفر جمعیت ثبت‌شده است.

وی از افزایش ۱.۴ درصدی طلاق در استان قزوین خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۱۴۸ فقره واقعه طلاق در کل استان قزوین ثبت شده که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال (۲ هزار و ۱۱۹ فقره) ۱.۴ درصد کمتر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه تاکستان و بویین‌زهرا به ترتیب بیشترین و کمترین طلاق ثبت‌شده را دارند، اضافه کرد: در تاکستان این آمار ۳.۳ در هر هزار نفر و در بویین‌زهرا ۴.۴ در هر هزار نفر جمعیت است.

افسری با اشاره به افزایش ۲۳.۲ درصدی طلاق در خانوارهای روستایی استان تصریح کرد: در خانوارهای روستایی از ابتدای سال جاری ۱۷۰ فقره طلاق ثبت کردیم که این آمار در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۲۳.۲ درصد بیشتر شده است.

وی از کاهش ۰.۲ درصدی طلاق در خانوارهای شهری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۷۸ فقره طلاق ثبت‌شده داریم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال پیش ۰.۲ درصد (۳ فقره) کمتر شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همچنین آخرین برآورد جمعیت کل استان قزوین را یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۰۴ نفر دانست و افزود: از این تعداد یک‌میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۲۳ نفر ایرانی و سایرین از اتباع هستند. در ضمن نرخ افزایش طبیعی جمعیت استان قزوین ۰.۵ درصد است.

کد خبر 714286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.