پنبه جایگزین مناسبی برای کشت شالی در استان گلستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پنبه یکی از محصولات مهم برای جایگزینی کشت شالی در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمد برزعلی ظهر امروز _یکشنبه سوم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش بهره‌وری در واحد سطح، حفظ و نگهداری از ذخایر ژنتیکی و انتقال دانش فنی به تولیدکنندگان و بهره‌برداران در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه پنبه یکی از محصولات مهم برای جایگزینی کشت شالی در استان است، افزود: برنامه سازمان جهاد کشاورزی در آینده این است که استفاده از منابع و نهاده‌ها را به سمتی هدایت کند که حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان احداث مجتمع‌های کشت و صنعت و کاهش هزینه‌های تولید را از برنامه‌های جهاد کشاورزی گلستان اعلام و خاطرنشان کرد: ضرورت دارد برای فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی محصول پنبه اهتمام بیشتری شود.

برزعلی اضافه کرد: اگر قرار است صنعت نساجی کشور و مشاغل وابسته به آن بار دیگر رونق گیرد، چاره‌ای جز توجه به زیرساخت‌های آن مانند احیای سازمان پنبه وجود دارد.

وی تصریح کرد: صنایع پوشاک، نخ‌ریسی، پارچه‌بافی و کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی و وش‌کشی پس از انحلال سازمان پنبه دچار مشکل و حتی تعطیلی شد و با روند فعلی تولید پنبه کشور نیز به دوران باشکوه گذشته بازنخواهد گشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: وزارت جهاد کشاورزی با هدف بازگرداندن دوباره رونق به تولد پنبه و افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش طول الیاف، از ورود فناوری وابسته به صنعت نساجی در کشور حمایت خواهد کرد.

کد خبر 714265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.