شهرداری‌های استان مکلف به همکاری در طرح کاشت درخت هستند

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها مکلف به همکاری در طرح کاشت یک میلیارد درخت هستند، گفت: شهرداری بجنورد در این راستا اقدامات موثری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _یکشنبه سوم دی_ در کارگروه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اظهار کرد: مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و تمام کسانی که علاقه‌مند هستند تا در این نهضت فعالیت کنند، با مراجعه به اداره کل منابع طبیعی استان برای دریافت و کاشت، نهال مثمر و غیرمثمر اقدام کنند.

وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، مردمی‌سازی را یکی از اقدامات مؤثر در این حوزه عنوان کرد و افزود: در هر امری وقتی مردم پای کار باشند، توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ایجاد کمربندی سبز برای شهرداری‌ها تکلیف شده است و نهال در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام شهرداران متناسب با ظرفیت در نظر گرفته ملزم به کاشت هستند.

رشیدی اضافه کرد: تاکنون اقدامات مؤثری در خصوص کاشت و تولید نهال به‌ویژه از سوی شهرداری بجنورد انجام شده است و اداره کل منابع طبیعی مکلف است تا هرچه سریع‌تر برنامه مشخص و نقشه راه را برای استفاده بهتر از ظرفیت همه دستگاه‌ها ارائه دهد.

در این جلسه گزارش آغاز مرحله نهال کاری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت خراسان شمالی ارائه و فرمانداران اقدامات خود را بیان کردند، همچنین مقرر شد آب منطقه‌ای نسبت به احیای چاه نهالستان منابع طبیعی اقدام کند. پیشنهاد کاشت درخت در پارک بانوان، همچنین دستگاه‌های اجرایی عرصه‌ها و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بنا به سهمیه‌ای که دارند، با اولویت تخصیص اعتبار برای تولید نهال باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 714229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.