حکم انفصال شهردار هچیرود چالوس صادر شد

روابط‌عمومی شهرداری هچیرود در اطلاعیه‌ای درباره شکایت یک پیمانکار که منجر به صدور حکم انفصال از خدمت شهردار شده است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر هچیرود، این روابط‌عمومی درباره وقایع اخیر مربوط به مدیریت شهری هچیرود و آخرین وضعیت جعفر ردایی، شهردار این شهر، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

«با استعانت از خداوند متعال و نظر به اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در خصوص مسائل و امور شهری به استحضار شهروندان و همه مردم شریف منطقه می‌رساند که شورای اسلامی دوره ششم در ادامه اقدامات مثبت و فعالیت‌های چشمگیر دوران گذشته، در دوره اخیر با هدف بهره‌گیری از تجربه و توان مدیریتی جعفر ردایی نسبت به انتخاب وی به عنوان شهردار اقدام کرده است و در کوتاه‌ترین زمام ممکن با طی مراحل قانونی فعالیت شهرداری و شورای شهر را در این دوره مدیریتی آغاز می‌کند.

به اذعان بسیاری در طول دو سال گذشته، شاهد رشد، توسعه و پیشرفت شهر هچیرود در زمینه‌های گوناگون عمرانی، خدماتی و فرهنگی بوده‌ایم که به‌حمدالله در این راستا با تعامل سازنده مابین اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و کارکنان خدوم شهرداری در سایه سلامت، شفافیت و کار گروهی موجبات رضایت شهروندان و افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری فراهم شد.

در طول یک سال گذشته یکی از پیمانکاران شهرداری چالوس با مراجعه به مراجع محترم قضائی مدعی شدند که مطالبات خود که مربوط به دوران قبل از تصدی جعفر ردایی در شهرداری چالوس بوده و منجر به رأی دادگاه شده است را با تأخیر دریافت کرده‌اند و شهردار وقت چالوس (جعفر ردایی) متهم به قصور در پرداخت به موقع مطالبات وی شد.

با وجود آنکه دادگاه شعبه ۱۰۵ کیفری دو ساری رأی بر برائت شهردار وقت چالوس صادر کرد، اما پیگیری و اعتراض شاکی منجر به نقص رأی در دادگاه تجدید نظر و صدور رأی مبنی بر دو ماه انفصال برای جعفر ردایی شد.

شورای‌اسلامی شهر هچیرود بلافاصله مراتب اعتراض خود را به مراجع قانونی، استانداری و فرمانداری اعلام داشت، چراکه عقیده داریم این رأی مربوط به شهر چالوس است. چرا شهر هچیرود باید در این مقطع حساس پایان سال، فصل تحقق بودجه و تنظیم بودجه سال آینده، نیمه‌کاره ماندن پروژه‌ای عمرانی در ماه‌های منتهی به انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مراحل پایانی طرح هادی شهر تاوان دهد و شهرداری را به راحتی از دست بدهد!؟

️با وجود همراهی فرماندار، تشکیل جلسه شورای تأمین و اعلام حمایت نهادهای امنیتی و انتظامی به دلیل استقلال قوه قضائیه، امکان استمهال اجرای رأی فراهم نشد؛ همچنین تلاش‌ها برای جلب رضایت شاکی که موجب مختومه شدن پرونده می‌شده است به دلیل مطالبه وجوه و شروط غیرقابل قبول و غیر منطقی توسط شاکی میسر نشد.

شهردار محترم داوطلبانه به رأی فوق‌الذکر تمکین و از مورخه اول دی از سمت خود کناره‌گیری کرد. علیرضا نصیری (معاونت) که از نیروهای متخصص و توانمند شهرداری است را به عنوان سرپرست موقتی انتخاب تا با پیگیری‌های مجدانه در صورت پذیرش اعاده دادرسی یا کوتاه آمدن شاکی، نهایتاً پایان مدت ۲ ماه تعلیق، مجدداً زمینه برای ادامه کار جعفر ردایی به عنوان شهردار فراهم شود تا طی دو سال آینده مدیریت شهری هچیرود همچون دو سال اخیر با قدرت و سرعت بیشتری گام‌های بزرگ‌تری برای پیشرفت، توسعه، ترقی و تعالی شهر بردارد.»

کد خبر 714201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.