اجرای طرح هوشمندسازی شهر سنندج تا پایان سال آینده

شهردار سنندج گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای طرح هوشمندسازی شهر سنندج تا پایان سال آینده عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی، شامگاه _شنبه دوم دی_ در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان و انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات مبین‌نت در راستای هوشمندسازی شهر سنندج که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروزه موضوع توسعه شهرها در شبکه جهانی مطرح است و اقدامات مختلفی در کشورهای توسعه یافته در این خصوص انجام گرفته و این پیشرفت موجب ارائه نظریه شهر هوشمند و شهر پایدار در سراسر جهان شده است.

وی افزود: شهر هوشمند این بستر را فراهم می‌کند که امور شهروندان از جمله خدمات دولتی و سازمان‌های بخش خصوصی به صورت آنلاین، شبانه‌روزی و با کیفیت و ایمنی بالا انجام شود که ارائه این خدمات با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای آن زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم می‌سازد.

شهردار سنندج تصریح کرد: ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان و کاهش بروکراسی اداری، کاهش ترافیک و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان و سرعت بخشی به ارائه خدمات از دیگر تأثیرات اجرای پروژه شهر هوشمند است.

رشیدی با بیان اینکه شهر هوشمند با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور و وزیر کشور در سفرهایی که به استان کردستان داشتند به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مدیریت شهری در سنندج قرار گرفت، گفت: با برنامه‌ریزی خوبی که در شهرداری و شورای اسلامی دور ششم صورت گرفت اعتبارات لازم برای اجرای این مهم اختصاص پیدا کرد و زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی بر اساس تکنولوژی و تکنیک‌های روز دنیا در مدیریت شهری با توجه به تأثیر آن در کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک سنگین و جلوگیری از اتلاف وقت در خیابان‌ها، جلوگیری از افزایش تعداد جمعیت نیازی اجتناب ناپذیر بوده و هوشمندسازی شهر سنندج نیز با این دیدگاه در دستور مدیریت شهری قرار گرفته و دنبال شده است.

شهردار سنندج تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای طرح هوشمندسازی شهر سنندج تا پایان سال آینده با همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مبین‌نت انجام می‌شود.

رشیدی در ادامه به ایجاد برخی زیرساخت‌ها در راستای هوشمندسازی شهر سنندج نیز گریزی زد و افزود: هوشمندسازی شهر سنندج با نصب دوربین‌های ترافیکی و با هدف مدیریت ترافیک مورد توجه بوده که در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سنندج تا پایان مرداد سال آینده به اتمام می‌رسد، گفت: در قالب این طرح، ۲۲۸ نقطه و ۴۵ ساختمان شهرداری به فیبرنوری در سنندج متصل می‌شود.

شهردار سنندج اضافه کرد: جدای از موضوع هوشمندسازی شهر سنندج این شهرداری در ساختار داخلی خود شهرداری الکترونیک را محقق ساخته و این مهم در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

رشیدی خاطرنشان کرد: پروژه شهرداری الکترونیک نیز با تلاش یک تیم توانمند با سرعت خوبی در سنندج در حال اجرا بوده و در آینده نزدیک آماده رونمایی است.

کد خبر 714146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.