صنایع بزرگ و دانش‌بنیان به‌هم متصل شوند

مدیرکل صمت استان قزوین گفت: در استان قزوین صنایع و کارخانجات زیادی داریم که می‌توانند مواد اولیه و فناوری مورد نیاز همدیگر را تأمین کنند، اما این قبیل صنایع که مکمل زنجیره ارزش در حوزه تولید هستند، از وجود هم خبر ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن رستمی شامگاه _شنبه دوم دی_ در نشست با رئیس پارک علم و فناوری قزوین که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین صنایع و کارخانجات زیادی داریم که می‌توانند مواد اولیه و فناوری مورد نیاز همدیگر را تأمین کنند، اما این قبیل صنایع که مکمل زنجیره ارزش در حوزه تولید هستند، از وجود هم خبر ندارند.

وی تکمیل زنجیره ارزش تولید در حوزه صنعت و فناوری را در گرو همراهی دو مجموعه سازمان صمت و پارک علم‌وفناوری دانست و افزود: باید در جهت نیل به این هدف ارتباط کاری و عملیاتی این دو دستگاه نسبت به گذشته متحول شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همکاری دو دستگاه تأکید کرد و ادامه داد: برای دانش‌بنیان‌سازی تولید باید هر دو مجموعه صمت و پارک در یک‌راستا پیش رفته و همکاری داشته باشند.

رستمی با بیان اینکه باید زنجیره ارزش نهایی در حوزه صنعت شکل بگیرد، ادامه داد: تشکیل زنجیره ارزش نهایی و زنجیره‌های مکمل که می‌تواند اتصال نامرئی بین صنایع استان قزوین ایجاد کند، هدف راهبردی جدید اداره کل صمت استان محسوب می‌شود.

وی اتصال صنایع عادی با صنایع دانش‌بنیان را یک واجب قطعی برای توسعه صنعت و فن‌آوری در استان دانست و تصریح کرد: باید صنایع و کارخانجات بزرگ ما به واحدهای دانش‌بنیان نوپا متصل شوند تا بتوان یک تحول واقعی و ماندگار در حوزه سودآوری و روزآمدسازی صنایع ایجاد کرد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به وجود صنایع و واحدهای رشد فن‌آوری در استان قزوین اضافه کرد: تنها کاری که باید کنیم، این است که دو قشر فن‌آور و صنعتگر را در این حوزه با هم مرتبط کنیم و این ارتباط باید ارتباط اقتصادی و معنادار باشد تا پایدار باقی بماند.

کد خبر 714138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.