فلسطین نیاز به قیم ندارد/ انتخابات تنها گزینه برای آینده فلسطین است

معاون سیاسی وزیر خارجه با تاکید بر اینکه مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند، گفت: اگر دموکراسی برای مردم اروپا مطلوب است، چرا برای مردم فلسطین نباید مطلوب باشد؟ انتخاب مردم فلسطین، تنها گزینه برای آینده این کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی باقری امروز _شنبه دوم دی_ در حاشیه کنفرانس بین المللی تهران در خصوص فلسطین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ایران این است که درباره فلسطین مردم این کشور تصمیم‌گیر باشند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: اینکه دولت‌های دیگر بخواهند درباره فلسطین تصمیم بگیرند توجیهی ندارد چون مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند. همانطور که دموکراسی برای مردم کشورهای اروپایی مطلوب است، چرا برای مردم فلسطین نباید دموکراسی باشد؟ انتخاب مردم فلسطین، تنها گزینه برای اینده فلسطین است.

باقری افزود: ما ۷۵ سال با طرح‌های مختلف برخی کشورها به ویژه آمریکایی‌ها مواجهه بودیم. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که مردم فلسطین حق انتخاب دارند. می‌خواهند انتخابی که در چارچوب منافع خودشان است را به مردم فلسطین تحمیل کنند و تصور می‌کنند که می توانند دنیا را فریب بدهند.

وی تصریح کرد: ولی واقعیتی که در عملیات طوفان الاقصی خودش را نشان داد، این بود که مردم فلسطین ممکن است محاصره را تحمل کنند ولی حاضر نیستند موجودیتشان مخدوش شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: به نظر ما آن چیزی که می‌تواند راه حل پایدار باشد، این است که همه مقابل مردم فلسطین سر تسلیم فرود بیاورند و اجازه دهند مردم فلسطین به عنوان صاحبان اصلی در یک همه پرسی عادلانه شرکت کنند و تصمیم بگیرند.

مقاومت رکن انکارناپذیر امنیت در منطقه است

باقری درباره مقاومت گفت: مقاومت مولود منطقه است که هویت و شخصیت خاص خود را دارد. مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه بر اساس یک سری اصول رفتار می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: مقاومت رکن انکارناپذیر ثبات و امنیت در منطقه است. کارویژه عمومی مقاومت که امنیت سازی در منطقه است اکنون یک واقعیت است. مقاومت تلاش می‌کند تا امنیت را برقرار کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: تا زمانی که جنایت صهیونیست‌ها وجود دارد، کشورهای اسلامی باید همسوتر و هم‌افزاتر نسبت به وضعیت موجود عمل کنند

باقری در خصوص راهکار کشورهای اسلامی برای توقف جنایات و مقابله با سو استفاده آمریکا گفت: کشورهای اسلامی یک رفتار منسجم‌تر نسبت به جنگ‌های دیگر که صهیونیست‌ها تحمیل کردند از خودشان نشان دادند. وقتی سران همه کشورهای اسلامی و عربی در یک نقطه جمع می‌شوند و به مولفه‌های تصمیم مشترک دست پیدا می‌کنند، خودش یک حرکت مبارکی است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهارداشت: همایش تهران در مورد فلسطین اتفاقاً یک گام در این جهت است و امید داریم پیگیری روندهای ایجاد شده در همایش تهران بتواند بسترساز هم افزای کشورهای اسلامی برای نقش آفرینی موثر در عرصه جهانی با هدف اعمال فشار بر صهیونیست‌ها جهت توقف جنایت باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 714107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.