مازوت‌سوزی در نیروگاه شهید منتظری گزارش نشده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان درباره بازدید سرزده تیم مدیریتی استان از نیروگاه شهید محمد منتظری گفت: این نیروگاه به‌رغم فعالیت چهار واحد و تعطیلی چهار واحد دیگر تاکنون مازوت‌سوزی در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان، گزارش نشده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه نیروگاه شهید منتظری اصفهان مازوت نمی‌سوزاند، اظهار کرد: طی بازدید تیم مدیریت بحران استانداری اصفهان از نیروگاه شهید منتظری، این نیروگاه آمادگی خود را برای راه‌اندازی سیستم پایش آلاینده‌های جوی با همکاری محیط‌زیست اصفهان اعلام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر آلایندگی به دلیل سوخت مازوت در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان به هیچ عنوان مطرح نیست، چرا که به‌رغم فعالیت چهار واحد و تعطیلی چهار واحد دیگر نیروگاه شهید منتظری اصفهان تاکنون مازوت سوزی در محدوده شهر اصفهان گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره مصرف مازوت توسط صنایع و نیروگاه‌ها در این استان، گفت: سال جاری مازوت توسط صنایع و نیروگاه‌ها مصرف نشده و تاکید بر این است که با صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق، گاز نیروگاه‌ها تأمین شود، همچنین تأمین گاز برای نیروگاه‌ها در اولویت وزارت نفت و نیرو است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال اقدامات گسترده‌ای برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: اجرای این اقدامات با دقت پیگیری می‌شود و استانداری بر اجرای این برنامه‌ها نظارت دارد.

شیشه‌فروش افزود: اداره کل محیط‌زیست مسئول هماهنگی و نظارت بر مصارف سوخت و منابع آلاینده بوده و در قانون هوای پاک اعلام شده است که محیط‌زیست باید پایش و نظارت لازم بر صنایع را انجام دهد.

وی تصریح کرد: اصفهان شرایط خاصی به دلیل عوامل طبیعی، کم‌بارشی، سکون هوا، نبود جابه‌جایی هوا و ریزش هوای سرد دارد و به طور معمول در پاییز و زمستان این شرایط رخ می‌دهد و شرایط برای باقی ماندن آلاینده‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اعمال محدودیت‌های مصرف گاز برای صنایع فولادی، سیمان، آجر در استان اصفهان، گفت: با اعمال محدودیت‌ها تاکنون فعالیت مصارف گاز ۲۷۰ واحد آجرپزی و گچ‌پزی در استان مسدود شده است که از این تعداد ۷۰ واحد در شهرستان شاهین‌شهر اجرایی شد.

کد خبر 714102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.