طرح جمع‌آوری زباله خشک در هند

یک سازمان مدیریت زباله در بمبئی هند ابتکاری برای جمع‌آوری زباله‌های خشک ارائه کرده است که به افزایش ظرفیت محل دفن زباله کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برنامه جمع‌آوری زباله‌های خشک در شهر بمبئی هند یک ابتکار از سازمان مدیریت زباله ReCircle است که در مکان‌های خاصی در سراسر شهر انجام می‌‎شود و در آن همه زباله‌های خشک قابل بازیافت خانواده‌ها، مدارس و شرکت‌ها جمع‌آوری می‎‌شود؛ هدف این کار جداسازی و انحراف زباله‌های خشک از محل‌های دفن زباله و اقیانوس‌ها است، همچنین اجرای این طرح به بهبود اقتصاد دایره‌ای کمک قابل‌توجهی می‌کند.

زباله‌های خشک قابل بازیافت که در این طرح جمع‌آوری می‌‎شود شامل کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلز، شیشه و زباله‌های الکترونیکی می‌شود، این مواد پس از جمع‌آوری به مرکز بازیابی مواد ReCircle ارسال می‎‌شود، سپس زباله‌ها توسط کارگران از یکدیگر جدا می‎‌شوند و در همان مرکز تمیز و پردازش می‌‎شوند، در نهایت ضایعات فرآوری شده برای بازیافت کنندگان ارسال می‎‌شود و به محصولات جدید دیگر تبدیل می‌‎شوند.

سازمان مدیریت زباله ReCircle که در بمبئی قرار دارد، تا کنون بیش از یک میلیون تن زباله را از محل‌های دفن زباله و اقیانوس‌ها منحرف کرده است، همچنین طرح جمع‌آوری زباله خشک باعث کاهش آلودگی هوا و انتشار کربن می‎‌شود.

کد خبر 714096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.