کاهش ۶.۴ درصدی طلاق در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: سه هزار و ۶۱۸ فقره طلاق از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کردستان به ثبت رسیده است که ۶.۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی جوکار امروز _شنبه دوم دی_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۶ هزار و ۶۸ واقعه ولادت در استان کردستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: امسال شش هزار و ۱۹ مورد واقعه وفات در استان کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه امسال تاکنون ۹ هزار و ۲۷۷ واقعه ازدواج در استان صورت گرفته که نسبت به سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش داشته است، گفت: سه هزار و ۶۱۸ فقره طلاق نیز امسال در استان به ثبت رسیده که ۶.۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

جوکار با بیان اینکه طی ۱۳ سال اخیر نام «محمد» همواره بیشترین فراوانی را در میان نوزادان کردستانی به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در ۹ ماهه امسال به ترتیب اسامی شاهان با ۳۵۸ مورد، محمد ۳۴۱، آیهان ۲۸۷، میران ۲۰۵ و آراد با ۱۶۷ مورد بیشترین فراوانی را در میان پسران و دلوین با ۲۷۵ مورد، آن یا ۲۶۴، ماهلین ۲۵۳، نورا ۱۴۰ و سدنا با ۹۹ مورد بیشترین فراوانی نام را در میان دختران استان به خود اختصاص داده است.

تغییر نام ۶۳۰ نفر کردستانی در سال جاری

وی تصریح کرد: امسال ۶۳۰ نفر نیز در استان کردستان نسبت به تغییر نام خود اقدام کرده‌اند که این آمار در سال گذشته ۹۰۰ نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: از سال ۱۳۹۸ تاکنون برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با پدران خارجی ۲۷۵ مورد سند شناسنامه تنظیم و تحویل داده شده است.

جوکار گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۸۰ جلد شناسنامه مکانیزه در استان کردستان صادر شده که ۶۳ هزار و ۹۳۲ مورد آن در ۹ ماهه امسال بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۰۳ نفر واجد شرایط کارت هوشمند ملی در استان ثبت‌نام کرده‌اند که یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۴۶۰ فقره صادر شده است و یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۶۱ نفر نیز کارت خود را تحویل گرفته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: در ۹ ماهه امسال ۴۲ هزار و ۴۵۷ نفر برای کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۳ هزار و ۲۸۹ فقره صادر و ۴۷ هزار و ۴۰۱ مورد نیز تحویل داده شده است.

جوکار با بیان اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۱۳۱ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در استان ثبت‌نام نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۹ درصد از واجدان شرایط کارت هوشمند ملی در استان ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

کد خبر 714095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.