جهش واقعی در ساخت مسکن از اولویت‌های اساسی دولت است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به اهتمام دولت به اجرای برنامه نهضت ملی مسکن، این برنامه را از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، علی اکبر اسدی پیش از ظهر امروز_ دوم دی _در آئین تودیع و معارفه مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: دغدغه اصلی دولت در حوزه راه و شهرسازی، موضوع مسکن است و این مهم مورد توجه ویژه مسؤولان قرار دارد.

وی افزود: هم اینک ساخت حدود ۲۰ هزار واحد مسکن در سطح استان فعال است که هشت هزار واحد آن (پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک) با مشکل مواجه بود، که اکنون این چالش‌ها با اقداما ت صورت گرفته رفع شده اما نیاز است در این راستا گام‌های مؤثر تری برداشته شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی این استان در حوزه راه، کم بودن آزادراه‌ها است.

وی ادامه داد: استان مرکزی چهارمین استان پرتردد کشور است اما کمترین میزان آزادراه در این استان قرار دارد که امید است با تعامل و هم افزایی و جذب سرمایه گذار، طرح کنار گذر شمالی و آزادراه اراک به خرم آباد در اسرع وقت تکمیل شود.

اسدی با بیان اینکه آب، راه، مسکن و محیط زیست، چهار اولویت اصلی استان مرکزی است اظهار کرد: راه و مسکن در حوزه راه و شهرسازی است که باید مورد توجه جدی این اداره کل قرار گیرد و در راستای رفع مشکلات این حوزه‌ها تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

اجرای طرح قطار بین شهری اراک و امیر کبیر دغدغه مسؤلان شهری

عباس یوسف زاده سرپرست اداره راه و شهرسازی استان مرکزی در ادامه این مراسم اظهار کرد: اجرای طرح قطار بین شهری اراک و شهر جدید امیر کبیر دغدغه مسؤولان شهری است.

وی افزود: در این راستا تمام تلاش‌ها برای عملیاتی کردن این طرح به کار گرفته می‌شود.

سرپرست اداره راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه‌های نهضت ملی مسکن، بازآفرینی شهری و راه، اقدامات شاخصی باید انجام شود.

یوسف زاده خاطرنشان کرد: همچنین تعامل با شهرداری در زمینه رفع مشکلات دستگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی اقدامات خوبی آغاز شده است گفت: این اقدامات بدون شک به ثمر خواهد رسید و اتفاقاً خوبی هم به وقوع خواهد پیوست.

یوسف زاده ادامه داد: همچنین لازم است اقدامات مناسبی در حوزه نهضت ملی مسکن، راه و بازآفرینی شهری صورت گیرد تا با تعامل و هم افزایی با مدیریت شهری مشکلات شهر را رفع کنیم و طرح‌های نیمه تمام شهری را به سرانجام برسانیم.

به گزارش ایمنا، در این آئین از زحمات حمید انعامی مدیرکل اسبق اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی قدردانی و «عباس یوسف زاده» به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

کد خبر 714093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.