۲۰ درصد از ترددهای جاده‌ای در استان مرکزی مربوط به ناوگان سنگین است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تحلیل ترددهای ۹ ماهه گفت: نزدیک به ۴۵ میلیون انواع کامیون و وسایل نقلیه سنگین از جاده‌های این استان عبور کرده‌اند که شامل ۲۰ درصد از مجموع ترددهای جاده‌ای در استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی از فعالیت ۷۰ سامانه تردد شمار برخط در راه‌های استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده‌های سامانه‌های هوشمند تردد شمار آنلاین، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، بیش از ۲۲۱ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۵۳ تردد در محورهای شریانی استان مرکزی ثبت شده است که ۲۰ درصد آن مربوط به ناوگان سنگین است.

وی افزود: اهمیت جاده‌های استان مرکزی شامل دو بخش ترانزیتی و ترافیکی است که هر دو مؤلفه در کاهش عمر جسم و رویه راه تأثیر مستقیم و بسزایی دارد؛ بنابراین با تمام توان در تلاشیم با ایجاد تسهیل در ترددهای جاده‌ای، ارتقا وضعیت راه‌های استان مرکزی را به صورت مستمر انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در دو سال اخیر بیش از یک هزار و ۱۹۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت و ماسه آسفالت در شبکه راه‌های استان مرکزی اجرا شده که خوشبختانه نشان از توجه ویژه دولت به ارتقا کیفیت راه‌ها و رویه‌های آسفالتی آن دارد.

جهانی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۸۷ دستگاه انواع وسیله نقلیه به استان مرکزی وارد و ۴۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۱۸۴ دستگاه از استان خارج شده است که به ترتیب یک درصد کاهش و چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی گفت: استان مرکزی همواره از لحاظ ترددهای بین استانی پس از استان‌های تهران و البرز از رتبه سوم کشوری برخوردار است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی میانگین سرعت متوسط خودروهای عبوری از راه‌های استان مرکزی برابر با ۸۵ کیلومتر بر ساعت است که این میزان در شبکه راه‌های کشور برابر با ۷۷ کیلومتر بر ساعت است.

جهانی افزود: با افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت از ۳۲ دستگاه به ۸۶ دستگاه در راه‌های استان، میانگین سرعت خودروهای عبوری حدود چهار کیلومتر بر ساعت کاهش یافته و امید می‌رود با تداوم توسعه زیرساخت‌های مدیریت هوشمند راه‌ها روز به روز شاهد کاهش میزان سرعت متوسط در جاده‌های استان باشیم.

وی اظهار کرد: آزادراه ساوه - تهران، بزرگراه اراک - سلفچگان و بزرگراه اراک - شازند سه محور پرتردد استان مرکزی در ۹ ماهه امسال بوده است.

کد خبر 714074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.