عدم هماهنگی با دین ما را مصرف‌کننده افکار پوچ اجانب می‌کند

امام جمعه قزوین گفت: اگر با دین هماهنگ نباشیم، مصرف‌کننده افکار پوچ اجانب خواهیم شد و به همین دلیل است که برخی جوانان ما علت ازدواج نکردنشان را نداشتن خانه، شغل و خودرو عنوان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز - شنبه دوم دی‌- در حاشیه بازدید از رویداد پیشگام که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد باراجین برگزار شد، اظهار کرد: اگر با دین هماهنگ نباشیم، مصرف‌کننده افکار پوچ اجانب خواهیم شد و به همین خاطر است که برخی جوانان ما علت ازدواج نکردنشان را نداشتن خانه، شغل و خودرو عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان با ابزار و آلات اجانب تمدن دینی ساخت، اضافه کرد: بنابراین تمدن‌شناسی پیش‌نیاز حرکت‌های پیشرو در عرصه انقلاب اسلامی است که هدف آن پرورش و تربیت جوانان انقلابی، خوش‌فکر و ماهر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به گلایه‌های علامه شهید مطهری از فقدان طرح مسئله بیداری تفکر اشاره کرد و گفت: بسیاری از ما فقط جز و کتاب می‌خوانیم و با آن‌ها حافظه را پر می‌کنیم، اما به دنبال اندیشه و تفکر نمی‌رویم که این موضوع با رویکرد اسلامی و دینی تطابق ندارد.

عابدینی همچنین با اشاره به نگاه شهید مطهری به آیت‌الله العظمی بروجردی ادامه داد: شهید مطهری معتقد بود که آیت‌الله بروجردی باید کمتر استاد می‌دید تا خلاقیت‌های خودش شکوفا شود و وقتی عالمی زیاد استاد می‌بیند، خلاقیت‌های پنهان مانده و فقط ناقل کلام استادانش می‌شود.

وی گفت: آنچه که موجب شد شیخ انصاری به چنین عالمی مبدل شود، اتکای ایشان به قوه تفکر و نوآوری بود و ایشان به جای حفظ کردن دنبال اندیشیدن رفت و امروز هم بزرگ‌ترین دستاورد ما باید تربیت شاگردان متفکر باشد که به جای گرایش به محفوظات اندیشه‌ورز باشند.

امام جمعه قزوین با اشاره به دستاوردهای بزرگ کشور در حوزه‌های امنیت، دارو، غذا و هوافضا افزود: ریشه شکل‌گیری موفقیت‌های ما در همه این حوزه‌ها حرکت‌های خلاقانه و جمعی بوده و به همین خاطر باید رویدادهایی از این دست بیشتر برگزار شود.

کد خبر 714071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.