اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب‌رسانی یاسوج

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان با هدف اصلاح شبکه آب‌رسانی شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد امید صالحی امروز _شنبه دوم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از چالش‌های آب‌رسانی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به فرسودگی و قدیمی بودن شبکه‌ها و خطوط آب مربوط است که در سال‌های اخیر دولت اعتبارات ویژه‌ای را برای این منظور پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه تنها ۲۲۰ میلیارد تومان در مرکز استان مصوب داشتیم و در سایر شهرستان‌ها نیز مبالغی برای این مهم تخصیص یافته است و این موضوع ادامه دارد، افزود: در روزهای اخیر شاهد نوع متفاوتی از اصلاح و توسعه شبکه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود چهار کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع مناطق غرب شهرستان باشت، «پشت کوه باشت»، «لیراب»، «چم بلبل» و «اسلام‌آباد» اصلاح شد که برای جبران بخش زیادی از هزینه این عملیات، حدود دو کیلومتر از خطوط آب‌رسانی این منطقه به مزایده رفته است.

صالحی تصریح کرد: صرفه‌جویی پنج میلیارد تومانی در هزینه اعتبارات، رفع مشکلات تنش آبی ۷۵۰ خانوار، جلوگیری از هدر فت تا ۷۵ درصد آب تولیدی مناطق یاد شده و خاموشی ایستگاه‌های پمپاژ تا ۱۲ ساعت در روز جهت جلوگیری از استهلاک تجهیزات آب‌رسانی و صرفه‌جویی در مصرف برق بخشی از دستاوردهای این پروژه بود.

وی تاکید کرد: این مدل متفاوت برای تأمین مالی پروژه‌ها را به همه نقاط استان تسری خواهیم داد تا از داشته‌های بدون استفاده به‌درستی استفاده کنیم، هزینه‌ها را کاهش دهیم و ذخیره منابع و حراست از آب را در بهترین شرایطش عملیاتی کنیم.

کد خبر 714063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.